SE.pl na czele, Fakt.pl i Wyborcza.pl z większymi wzrostami (serwisy dzienników)
Wśród portali dzienników ogólnopolskich najwięcej użytkowników i odsłon ma niezmiennie SE.pl, a na najdłużej odwiedzających przyciąga Przegladsportowy.pl. Z miesiąca na miesiąc duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Forsal.pl, Wyborcza.biz, Polskatimes.pl, Gazetaprawna.pl, Fakt.pl i Wyborcza.pl.
Dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Witrualnemedia.pl pokazują, że w styczniu br. portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) odwiedziło 8,38 mln użytkowników, co dało 29,86 proc. zasięgu. Wykonali na stronie 94,44 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio 9 minut i 9 sekund.
Po ponad 28 proc. zasięgu miały Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) i Wyborcza.pl (Agora). Pierwszy portal zanotował 8,03 mln użytkowników, 90,24 mln odsłon oraz 11 minut i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania, a drugi - 7,99 mln użytkowników, 83,73 mln odsłon oraz 11 minut średniego czasu korzystania.
Na portalu „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) 4,26 mln internautów wykonało 20,41 mln odsłon oraz spędzili przeciętnie po 4 minuty i 12 sekund. Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) są związane trzy witryny. W zeszłym miesiącu Gazetaprawna.pl miała 3,49 mln odwiedzających, 10,52 mln odsłon oraz 2 minuty i 31 sekund średniego czasu spędzonego przez internautów, Dziennik.pl - 2,96 mln użytkowników, 11,71 mln odsłon oraz 3 minuty i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Forsal.pl - 1,16 mln użytkowników, 4,52 mln odsłon oraz 3 minuty i 4 sekundy średniego czasu korzystania.
W tej ostatniej statystyce zdecydowanym liderem jest serwis „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska). W styczniu 1,67 mln internautów wykonało tam 14,66 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 36 minut i 56 sekund. Natomiast poziom 10 minut oprócz Fakt.pl i Wyborcza.pl przekroczyła witryna „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska), gdzie 765,6 tys. użytkowników wygenerowało 4,52 mln odsłon oraz spędziło średnio po 13 minut i 40 sekund.
W zestawieniu oprócz PB.pl i Rp.pl jest kilka innych witryn o profilu gospodarczym. Wyborcza.biz (Agora) zanotowała 1,73 mln odwiedzających, 3,35 mln odsłon oraz 57 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Parkiet.com (Gremi Media) - 224,7 tys. użytkowników, 1,79 mln odsłon oraz 8 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania.
W zestawieniu nie uwzględniliśmy serwisu „Gazety Finansowej”, ukazującej się tylko dwa razy w tygodniu. Natomiast witryna „Naszego Dziennika” zanotowała zbyt małą odwiedzalność, by mogła ona zostać oszacowana w badaniu Gemius/PBI.
W porównaniu z grudniem prawie wszystkie serwisy osiągnęły wzrosty odwiedzalności. SE.pl zyskał 95,6 tys. użytkowników (1,1 proc.), 7,8 mln odsłon (8,9 proc.) i 38 średniego czasu spędzonego przez internautów (7,4 proc.).
Jeszcze mocniej w górę poszły statystyki Fakt.pl i Wyborcza.pl. W pierwszym portalu przybyło 1,05 mln odwiedzających (15,1 proc.), 16,59 mln odsłon (22,5 proc.) oraz minutę i 43 sekundy przeciętnego czasu korzystania (17 proc.), a w drugim - 388,2 tys. użytkowników (5,1 proc.), 14,65 mln odsłon (21,2 proc.) oraz 2 minuty i 31 sekund średniego czasu korzystania (29,7 proc.).
Procentowo dużo więcej zyskało kilka innych serwisów. Gazetaprawna.pl zanotowała wzrost o 613,6 tys. użytkowników (21,3 proc.), 2,52 mln odsłon (31,5 proc.) i 27 sekund spędzonych średnio przez internautę (21,8 proc.), a Polskatimes.pl - 428,2 tys. odwiedzających (29,8 proc.), 5,18 mln odsłon (73,9 proc.) i 50 sekund przeciętnego czasu korzystania (43,5 proc.). Wyborcza.biz zyskała 563,8 tys. użytkowników (48,2 proc.), 1,38 mln odsłon (70 proc.) i 12 sekund średniego czasu korzystania (26,7 proc.), a Forsal.pl - 439,6 tys. użytkowników (61 proc.) i 1,5 mln odsłon (49,9 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 8 sekund (4,2 proc.).
Dziennik.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 370,4 tys. (14,3 proc.) i średniego czasu spędzonego przez internautę o 5 sekund (2,6 proc.) stracił 3,15 mln odsłon (21,2 proc.), a Przegladsportowy.pl zanotował spadek liczby użytkowników o 14,3 tys. (0,8 proc.), zyskując 1,69 mln odsłon (13,1 proc.) oraz 6 minut i 23 sekundy (20,9 proc.).
Dołącz do dyskusji: SE.pl na czele, Fakt.pl i Wyborcza.pl z większymi wzrostami (serwisy dzienników)