Serce i Rozum, Eska oraz Demotywatory najbardziej angażujące na Facebooku
Wśród fanpage’y różnych mediów najwięcej reakcji polskich użytkowników Facebooka wywołały w lipcu strony stacji radiowych Eska i Demotywatorów. Natomiast z marek najbardziej angażujące okazały się Serce i Rozum.
Z badania zrealizowane przez Interactive Research Center i FanpageAd.com wynika, że w lipcu zdecydowanie najbardziej angażującą marką wśród polskich użytkowników Facebooka były Serce i Rozum, bohaterowie reklam Orange i TP (zobacz ostatni spot z ich udziałem). Wartość komentarzy, like’ów i wpisów od użytkowników umieszczonych na tym fanpage’u oszacowano na ok. 12,5 tys. punktów, określając znaczenie postu od internauty na 0,9 punktu, komentarza - na 0,6 punktu, a like’a - na 0,3 punktu.
W czołówce zestawienia marek znalazł się jeszcze jeden brand hero - Mały Głód. Stworek charakterystyczny dla komunikacji jogurtów Danio szczególnie spektakularnie działał na Facebooku w ub.r. (zobacz opis tych aktywności).
>>> Polskie strony na Facebooku: kiedy najwięcej wpisów, komentarzy i like’ów?
Wśród fanpage’y mediów bezkonkurencyjne są Radio Eska i Eska Rock, których wpisy i działania miały kilkanaście razy większy oddźwięk ze strony użytkowników niż komunikacja innych fanpage’y z tej branży. W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się jeszcze cztery stacje radiowe. Ogółem pod 224 postami umieszczonymi na czołowych fanpage’ach mediowych użytkownicy umieścili łącznie aż blisko 50 tys. komentarzy, za to tylko 41 tys. like’ów.
>>> Weekendy na „polskim” Facebooku: fani bardziej aktywni, marki - mniej
W kategorii społeczności zdecydowanie najbardziej angażujący okazał się fanpage serwisu Demotywatory.pl. W czołówce zestawienia znalazły się jeszcze tylko dwa fanpage’e stron zewnętrznych: Kewjk.pl i Czekoladoholicy.pl. Pozostałe mocno angażujące fanpage’e dotyczą społeczności skupionych wokół luźnych, lifestyle’owych haseł i idei.
>>> Polski e-humor: rzadzą Demotywatory, skok w górę Kwejka, Komixxów i Mistrzów
Z kolei wśród fanpage’y celebrytów najwięcej interakcji wywołały te prowadzone przez Roberta M. i Pezeta. Na fanpage’u tego pierwszego znalazło się łącznie ponad 110 tys. like’ów i blisko 15 tys. komentarzy. Statystyki fanpage’a Pezeta to 76 tys. like’ów i 7 tys. komentarzy.
Ogólnie czołówkę tej kategorii zdominowały strony gwiazd muzyki. Zdecydowanie mniej angażujące były fanpage’e telewizyjnych showmanów występujących w reklamach. Strony Kuby Wojewódzkiego i Szymona Majewskiego osiągnęły po ok. 1,6 tys. punktów za interakcje użytkowników, przez co uplasowały się w drugiej dziesiątce zestawienia.
Dołącz do dyskusji: Serce i Rozum, Eska oraz Demotywatory najbardziej angażujące na Facebooku
Brawo dla redakcji za rzetelność :)
http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/marketing-marketing,raport-aktywnosci-na-facebooku-lipiec-2011,10695,4,1,1.html