Które seriale TVP najchętniej oglądają subskrybenci Netfliksa?
Firma PlumResearch na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl przygotowała raport z wynikami oglądalności seriali TVP, które dostępne są w ofercie Netfliksa. Badanie obejmuje okres od 1 stycznia do 19 listopada 2023 roku.
Najpopularniejszym serialem Telewizji Publicznej, który najczęściej oglądają subskrybenci Netfliksa, jest „Rodzinka.pl”. W ciągu niecałych czterech miesięcy (od 31 sierpnia, kiedy produkcja pojawiła się na platformie do 19 listopada br.) pierwszy sezon oglądano łącznie przez cztery miliony godzin.
Na drugim miejscu uplasowało się „Ranczo” (sezon pierwszy) z 2,6 mln obejrzanych godzin.
Kolejne miejsca także należą do serialu „Ranczo”, zajęły je sezony numer cztery i dwa (ex aequo 2,3 mln obejrzanych godzin), a dalej uplasował się sezon piąty i trzeci (ex aequo 2,2 mln obejrzanych godzin).
Dalsze miejsca również zajmują poszczególne transze „Rancza”: sezon szósty (2 mln obejrzanych godzin), siódmy, ósmy, dziewiąty (ex aequo – 1,9 mln obejrzanych godzin) i dziesiąty (1,8 mln obejrzanych godzin).
Dopiero na miejscu dwunastym znajdziemy kolejne sezony „Rodzinki.pl” (sezon drugi – 1,8 mln obejrzanych godzin), a na trzynastym także „Rodzinka.pl” (sezon trzeci – 1,6 mln obejrzanych godzin).
Miejsce czternaste zajmuje pierwszy sezon „Archiwisty” – 0,8 mln obejrzanych godzin, na piętnastym znajdziemy „Polowanie na ćmy” – 0,5 mln obejrzanych godzin, a na szesnastym „Bodo” – 0,2 mln obejrzanych godzin.
Jak widać, najchętniej na Netfliksie spośród seriali TVP oglądamy „Rodzinkę.pl” i „Ranczo”. „Archiwista”, „Polowanie na ćmy” i „Bodo” zamykają stawkę, ale warto zauważyć, że „Rodzinka.pl” pojawiła się w serwisie dopiero 31 sierpnia tego roku, czyli uzyskała najlepszy wynik w stosunkowo krótkim czasie. „Ranczo” wróciło na platformę po przerwie 30 marca br., ale po raz pierwszy pojawiło się na Netfliksie już 16 grudnia 2020 roku. Obecny wynik osiągnęło w ciągu niecałych ośmiu miesięcy.
„Archiwistę” możemy oglądać od 9 czerwca 2021 roku, serial „Bodo” zadebiutował na platformie w tym samym dniu, co „Archiwista”. Najmłodsze w zestawieniu jest „Polowanie na ćmy”, które osiągnęło wynik 0,5 mln obejrzanych godzin w ciągu 19 dni, ponieważ zadebiutowało w serwisie 1 listopada br.
Netflix ma globalnie 238 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W drugim kwartale 2023 globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 5,89 mln do 238,39 mln, a wpływy wzrosły rok do roku o 2,7 proc. do 8,19 mld dolarów. Platforma jest zadowolona z pierwszych efektów pakietu z reklamami i dodatkowej opłaty za udostępnianie konta poza swoim domem.
Dołącz do dyskusji: Które seriale TVP najchętniej oglądają subskrybenci Netfliksa?