W informacjach i publicystyce na czele Onet przed o2.pl i WP, TVN24.pl i RMF24.pl ze spadkami (TOP10)
Wśród witryn z informacjami i publicystyką ogólnopolską liderem zasięgowym pozostaje Onet.pl, kolejne pozycje zajmują o2.pl i WP.pl. Duży wzrost osiągnęła Gazeta.pl, a znacząco zmalały wyniki TVN24.pl i RMF24.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w sierpniu br. Onet.pl (Ringier Axel Springer Polska) jako strona www i aplikacja mobilna w kategorii informacji i publicystyki ogólnej (czyli bez treści regionalnych i o pogodzie) zanotował 10,31 mln użytkowników i 35,63 proc. zasięgu.
o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) w tej kategorii odwiedziło 9,21 mln internautów (co dało 31,81 proc. zasięgu), a WP.pl (też Grupa Wirtualna Polska) - 7,54 mln, zapewniając 26,07 proc. zasięgu.
Kolejne cztery witryny w obszarze informacyjno-publicystycznym przekroczyły poziom 6 mln użytkowników. TVN24.pl miał 6,59 mln użytkowników i 22,77 proc. zasięgu, Gazeta.pl (Agora) - 6,56 mln internautów i 22,66 proc. zasięgu, Radiozet.pl - 6,49 mln użytkowników i 22,44 proc. zasięgu, a Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 6,04 mln użytkowników i 20,86 proc. zasięgu.
RMF24.pl odwiedziło 5,9 mln internautów, zapewniając 20,38 proc. zasięgu. Zestawienie zamykają części informacyjno-publicystyczne portali dwóch dzienników prasowych. SE.pl (Grupa ZRP Media) w tej kategorii zanotował 5,7 mln użytkowników i 19,68 proc. zasięgu, a Wyborcza.pl (Agora) - 5,59 mln odwiedzających i 19,33 proc. zasięgu.
Ta ostatnia platforma jest jedyną w rankingu z płatnymi treściami, od prawie ośmiu lat obowiązuje w niej subskrypcyjna oferta, z której na koniec czerwca br. korzystało 258,2 tys. użytkowników, o 6,1 proc. więcej niż rok wcześniej, a kwartalne wpływy z usługi zwiększyły się o 22,5 proc.
Miesiąc do miesiąca część informacyjno-publicystyczna Onetu zyskała 156 tys. użytkowników (to 1,5 proc. w górę). W efekcie zwiększyła przewagę nad o2.pl, które zanotowało spadek o 448,7 tys. internautów (4,6 proc.) i WP.pl (wzrost o 63,8 tys. odwiedzających, 0,8 proc. zasięgu).
Na TVN24.pl w tej kategorii ubyło 751,3 tys. internautów (10,2 proc. w dół), na RMF24.pl - 450,7 tys. (7,1 proc.), a na Fakt.pl - 275,2 tys. (4,4 proc.).
Za to Gazeta.pl w obszarze informacji i publicystyki osiągnęła wzrost liczby użytkowników o 444,4 tys. (7,3 proc.), a Radiozet.pl - o 137,9 tys. (2,2 proc.).
SE.pl zanotował w tej kategorii spadek o 47,8 tys. internautów (0,8 proc.), a Wyborcza.pl - o 57,2 tys. (1 proc.).
Dołącz do dyskusji: W informacjach i publicystyce na czele Onet przed o2.pl i WP, TVN24.pl i RMF24.pl ze spadkami (TOP10)