Sony BMG będzie promować nowych wykonawców w internecie
Wytwórnia muzyczna Sony BMG wspólnie z projektantem mody TommymHilfigerem stworzy muzyczną telewizję w internecie. Jej programwypełnią głównie transmisje na żywo z koncertów początkującychartystów i poświęcone im materiały.
Wspólny kanał wytwórni Sony BMG i firmy projektowej Tommy'egoHilfigera będzie nosić nazwę TommyTV. W programie nowej telewizjiznajdą się przede wszystkim relacje na żywo z koncertówpoczątkujących wykonawców muzycznych oraz prezentujące ichreportaże i wywiady. Sam Tommy Hilfiger poprowadzi też show, wktórym młodzi artyści będą pokazać się szerokiej publiczności.
Znany projektant mody już wcześniej współpracował z muzykami,organizując dostępne dla niewielu koncerty z cyklu HilfigerSession. W ten sposób promował noszone przez wykonawców ubraniaswojej firmy wśród ich największej grupy docelowej, czyli głównieamerykańskich nastolatków. Teraz dzięki internetowej TommyTVprojektowane przez niego stroje obejrzy w czasie koncertów iwywiadów z muzykami znacznie więcej widzów, którzy będą moglidzięki linkom na stronie telewizji kupić wybrane produkty.
Z kolei Sony BMG zdecydowało się na uruchomienie nowego kanału,ponieważ odczuwa skutki recesji na rynku muzycznym. W ciąguostatniego roku globalna sprzedaż muzyki zmniejszyła się o 10%, naco wpływ ma fakt, ze wg szacunków tylko jeden z dwudziestu plikówmuzycznych pobierany jest z internetu legalnie, po uiszczeniuodpowiedniej opłaty. Jednak wytwórnie i tak muszą przenieść swojądziałalność do sieci, ponieważ - jak ogłoszono w ubiegłym tygodniu- to iTunes jest największym w USA sprzedawcą muzyki, wyprzedziwszysieć sklepów Wal-Mart Stores Inc.
Uruchomienie TommyTV przez Sony BMG oznacza pierwszy krok firmyw kierunku sprzedaży usług związanych z muzyką w sieci. Wytwórniachce też w ten sposób promować nowych wykonawców, którzy późniejzwiązaliby się z nią kontraktami płytowymi. -Jesteśmy w okresiezmiany profilu naszej firmy z wydawniczego na rozrywkowy - przyznałMarten Steinkam, dyrektor wykonawczy Sony BMG. - Liczymy, że dziękitelewizji internetowej uda nam się odkryć nowych interesującychartystów - dodał.
Nowy kanał to także kolejny znak zacieśniania się współpracymiędzy światem muzyki i mody. Wcześniej wielu znanych wykonawców,m.in. Madonna i David Bowie, lansowało specyficzne style ubieraniasię i projektowało własne kolekcje strojów.
Dołącz do dyskusji: Sony BMG będzie promować nowych wykonawców w internecie