Spada sprzedaż tabletów. Apple i Samsung tracą, w górę Amazon i Huawei
W III kwartale 2016 roku na całym świecie sprzedano 43 miliony tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w III kwartale 2016 roku zmalała o 14,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015 (50,5 mln). Za to w ujęciu kwartał do kwartału odnotowano wzrost o 9,8 proc.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, które pomimo spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 6,2 proc., z 9,9 mln do 9,3 mln sztuk), zwiększyło swój udział w rynku (z 19,6 proc. do 21,5 proc.).
Drugi w rankingu Samsung również zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów (o 19,3 proc., z 8,1 mln do 6,5 mln sztuk), a jednocześnie rynkowego udziału (z 16 proc. do 15,1 proc.).
Tymczasem trzeci w zestawieniu Amazon.com osiągnął najwyższy w czołówce wzrost (+319,9 r/r, z 0,8 mln do 3,1 mln), dzięki czemu zdobył 7,3 proc. udziału w rynku (+5,8 pkt. proc.).
Top 5 rankingu największych sprzedawców tabletów na świecie uzupełniają firmy Lenovo i Huawei.
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż tabletów. Apple i Samsung tracą, w górę Amazon i Huawei