SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spółki Skarbu Państwa znów reklamują się w TVN

Do stacji TVN wróciły po kilkuletniej przerwie reklamy spółek Skarbu Państwa - ustalił serwis Wirtualnemedia.pl. Są to m.in. spoty banku PKO BP, Banku Pekao SA, Alior Banku i Link4. Reklamy firm państwowych były już obecne w zeszłym roku w kanałach tematycznych TVN, ale w tym roku wydatki tam są większe.  

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Po tym, jak w 2015 roku władzę w Polskę objęło Prawo i Sprawiedliwość, w niektórych mediach przestały reklamować się państwowe spółki. Chodziło głównie o te, które nie sprzyjały ówczesnej władzy. Wśród nich była m.in. telewizja TVN oraz związane z nią kanały tematyczne.

Po zmianie władzy jesienią ub.r., sytuacja ta zaczyna stopniowo się zmieniać. Jak już informowaliśmy niektóre ze spółek Skarbu Państwa znów reklamują się na łamach “Gazety Wyborczej”.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarły Wirtualnemedia.pl wynika, że państwowe firmy stopniowo wracają też do TVN i innych kanałów tematycznych z portfolio TVN Warner Bros. Discovery. 

Spory wzrost wydatków w TVN Premium

Bank PKO BP, Bank Pekao SA, Link4 i Alior Bank w ub.r. nie reklamowały się w ogóle na antenie TVN. W tym roku - już tak. W okresie od stycznia do czerwca br. PKO BP wydał w tej stacji 5,6 mln zł, Alior Bank - 704,5 tys. zł, Link4 - 173,3 tys. zł, a Bank Pekao SA - 42,7 tys. zł (dane cennikowe, bez rabatów). 

Te cztery spółki znacząco zwiększyły swoje wydatki (rdr) w pakiecie TVN Premium, obsługiwanym reklamowo przez biuro reklamy TVN Media, a obejmującym m.in. kanały tematyczne TVN, takie jak np. TVN24, TVN Style, TVN Turbo.

I tak: Bank Pekao SA wydał w tym roku w omawianym okresie w TVN Premium 9,9 mln zł (wobec 5,4 mln zł rok wcześniej), Alior Bank - 6,83 mln zł (1,13 mln zł przed rokiem), PKO BP - 5,5 mln zł (1,28 mln zł rok wcześniej), a Link4 -1,19 mln zł (130,2 tys. zł rok wcześniej). 

Orlen mocno tnie budżet na telewizję

Nadal w stacjach TVN nie ma reklam takich spółek, jak PKP Intercity i PZU. Z danych Nielsena wynika, że PZU w tym roku w ogóle nie reklamuje się w stacjach telewizyjnych. Z kolei Orlen mocno zredukował nakłady na reklamę telewizyjną, we wszystkich stacjach.

Orlen, który przed rokiem już kierował swoje budżety reklamowe do stacji TVN, w tym roku mocno je ograniczył. Jednak nie tylko w tych stacjach, ale również w TVP i w Polsacie i ich kanałach tematycznych. 

W skali roku spadły one w stacji TVN z 5,4 mln zł do 2,2 mln zł, w TVN Premium - z 5,7 mln zł do 1,8 mln zł. W TVP1 zmalały o ok. 9 mln zł |(do 10,5 mln zł), w TVP2 - o ok. 6 mln zł (do 4,1 mln zł), w Polsacie - o nieco ponad 4 mln zł (do 9,9 mln zł).

Dołącz do dyskusji: Spółki Skarbu Państwa znów reklamują się w TVN

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
787
Przepalanie kasy, by dać zarobić zaprzyjaźnionym mediom :(
odpowiedź
User
widz
Spłaca dług TVN-wi !!!
odpowiedź
User
RajWdowiec
Po kiego grzyba reklama monopolisty w jakiejkolwiek stacji, a nie lepiej obniżyć cenę paliwa, bo to byłaby realna reklama, a tak to klient płaci za reklamę, na której i tak nie pojedzie.
odpowiedź