Spotify prezentuje listy najpopularniejszych podcastów
Aplikacja streamingowa Spotify wprowadza regionalne listy przebojów z podcastami.
Od tego tygodnia w ramach zakładki Wyszukaj w aplikacji Spotify użytkownicy znajdą dwie listy. Pierwsza to "Top Podcasty" - ranking najpopularniejszych podcastów, aktualizowany na podstawie ostatnich danych o słuchaczach i odtworzeniach.
Druga to "Ostatnio Popularne" - ranking podcastów, które są obecnie na czasie. Lista kanałów, których popularność rośnie w danym momencie, pozwoli użytkownikom odkrywać nowo powstałe kanały i twórców, którzy dopiero budują swoje grono stałych słuchaczy.
Nowe listy podcastowych przebojów to narzędzie, które pomoże użytkownikom aplikacji Spotify w odkrywaniu podcastów, oferując im godne zaufania źródło informacji o najchętniej streamowanych i popularnych kanałach. Lokalne rankingi umożliwią słuchaczom na całym świecie łatwiejsze odnalezienie najciekawszych podcastów z ich regionu.
Spotify promuje podcasty
Zmienia się również platforma dla twórców podcastów - Spotify for Podcasters. W ramach nowych funkcjonalności, w panelu twórcy pojawią się powiadomienia dotyczące rosnącej popularności kanału. Powiadomienia będą zawierać grafikę do wykorzystania przez podcasterów w mediach społecznościowych.
Spotify z dużym wzrostem wpływów i liczby subskrybentów
Globalnie Spotify, od dwóch lat notowane na nowojorskiej giełdzie, w pierwszym kwartale br. zanotowało wzrost przychodów o 22 proc. do 1,848 mld euro, liczby miesięcznych użytkowników o 31 proc. do 286 milionów oraz liczby subskrybentów o 31 proc. do 130 mln. Strata netto koncernu wyniosła 17 mln euro.
W ujęciu geograficznym 35 proc. wszystkich użytkowników Spotify to mieszkańcy Europy, 26 proc. jest w Ameryce Północnej, a 22 proc - w Ameryce Łacińskiej.
Koncern prognozuje, że w drugim kwartale br. liczba użytkowników jego platformy może sięgnąć globalnie 299 mln, zaś grupa subskrybentów płatnej wersji – 138 mln. W prognozowanym okresie przychody spółki mogą osiągnąć poziom 1,95 mld euro, zaś strata operacyjna zamknąć się w przedziale 45 – 95 mln euro. Z kolei do końca 2020 r. Spotify zamierza przyciągnąć do swojej oferty od 328 do 348 mln użytkowników, zaś przychody mają osiągnąć poziom od 7,65 do 8,05 mld euro przy stracie w wysokości 150-250 mln euro.
Dołącz do dyskusji: Spotify prezentuje listy najpopularniejszych podcastów