Spotify pozwoli targetować reklamy na podstawie playlist użytkowników
Na początek maja br. serwis Spotify zapowiada narzędzie o nazwie Playlist Targeting, które pomoże reklamodawcom komunikować się z odbiorcami na podstawie ich muzycznych preferencji. - Nowe narzędzie pozwala na niespotykany dotąd sposób docierania do użytkowników streamingu - podkreśla Jeff Levick ze Spotify.
W komunikacie Spotify zaznacza, że zapowiadana platforma wykorzystuje dane z 1,5 mld playlist zapisanych w serwisie. Dzięki temu firmy będą mogły docierać do użytkowników nie tylko na podstawie takich kryteriów jak wiek, płeć, położenie geograficzne czy język, ale także z wykorzystaniem danych dotyczących ich muzycznych zwyczajów.
Pomysł Spotify na nowe narzędzie opiera się na obserwacji, według której użytkownicy często dobierają playlisty dostosowane do konkretnego rodzaju aktywności. Inne składanki utworów są odtwarzane podczas uprawiania sportu czy w drodze do pracy, inne zaś stosują rodzice dla swoich dzieci.
Z wewnętrznych danych cytowanych przez Spotify wynika, że wszystkie kierowane kampanie w serwisie docierają do wysoko zaangażowanej grupy odbiorców działającej na wielu platformach, przy zachowaniu 100 proc. share of voice – średnio 148 min. na użytkownika dziennie.
- Playlist Targeting to nowe narzędzie do kierowania kampanii bazujące na znajomości zachowań naszych użytkowników w 58 różnych krajach - podkreśla Jeff Levick, dyrektor ds. przychodów w Spotify. - Pozwala to na niespotykany dotąd sposób docierania do użytkowników streamingu.
Obecnie serwis Spotify jest dostępny w 58 krajach na świecie, a liczba jego użytkowników przekracza 60 mln. W I kwartale br. przychód Spotify z reklam wzrósł rok do roku o 53 proc. na komputerach stacjonarnych oraz o 380 proc. na urządzeniach mobilnych
Dołącz do dyskusji: Spotify pozwoli targetować reklamy na podstawie playlist użytkowników