Sprzedaż komputerowych monitorów w górę. Dell liderem, najszybciej rośnie Lenovo
31,7 miliona komputerowych monitorów sprzedano na świecie w IV kwartale 2017 roku - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż monitorów w IV kwartale 2017 roku zwiększyła się o 2,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016 (31 mln).
4,6 proc. urządzeń sprzedanych w ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku miało zakrzywione ekrany. Rok do roku w tym segmencie zaobserwowano o 64,6 proc. wiekszą sprzedaż.
Biorąc pod uwagę przekątną ekranu, najlepiej sprzedawały się monitory 21,5- i 23,8-calowe, które miały w IV kwartale odpowiednio 22,6 proc. i 12,4 proc. udziału w rynku. Najszybszy wzrost rok do roku odnotowano natomiast w przypadku monitorów 23,8- i 27-calowych - odpowiednio o 57,2 proc. i 28,7 proc.
4,8 proc. monitorów sprzedanych w IV kwartale było wyposażonych w tunery telewizyjne, a za 99 proc. sprzedaży w tym segmencie odpowiadały tylko dwie firmy - LG i Samsung.
Wśród producentów pozycję lidera utrzymał Dell, który sprzedał w IV 6,1 miliona monitorów, co dało mu 19,3 proc. udziału w rynku. Szczególnie dobrze poradził sobie w Europie Środkowej i Wschodniej (wzrost sprzedaży r/r o 29,1 proc.), w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki (+14,6 proc.) oraz Ameryce Łacińskiej (+13,3 proc.).
Za Dellem znalazły się firmy HP, TPV, Lenovo i LG Electronics. Najszybsze tempo wzrostu w TOP 5 zanotowało Lenovo - o 12,8 proc. w ujęciu rocznym.
IDC na najbliższe lata prognozuje spadek dla rynku komputerowych monitorów. w latach 2018-2022 sprzedaż ma maleć w tempie ok. 2 proc. rocznie. W całym bieżącym roku sprzedaż ma sięgnąć 116 milionów sztuk, a w roku 2020 - niecałych 112 milionów sztuk. IV kwartał 2018 r. ma z kolei zakończyć się spadkiem o 3,6 proc. r/r, do 30,6 miliona sprzedanych monitorów.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż komputerowych monitorów w górę. Dell liderem, najszybciej rośnie Lenovo