„CD-Action” liderem sprzedaży w 2018 roku. „PC Format” stracił najwięcej
W 2018 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazyny komputerowych i o grach był miesięcznik „CD-Action”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC Format” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w 2018 roku wyniosła 54 398 egz., czyli o 18,83 proc. mniej niż w 2017 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciej na drugą pozycję awansował „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 30 682 egz., po jednak spadku o 5,02 proc. - największym w zestawieniu.
Na trzecią lokatę spadł z kolei „PC Format” (Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie czasu zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - o 22,50 proc. do 27 052 egz.
W grudniu 2018 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „CD-Action”, wyniosła 53 527 egz., po spadku względem grudnia 2017 roku o 20,29 proc.
Dalej uplasował się „Komputer Świat” (33 835 egz.; spadek o 0,52 proc.), a trzeci był „PC Format” (23 934 egz.; - 24,02 proc. - największa strata w zestawieniu.).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „CD-Action” liderem sprzedaży w 2018 roku. „PC Format” stracił najwięcej