SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

STR8

Prezentacja nowego logotypu i linii produktów marki STR8 - case study.

Zadania dla Incentive Concept Poland (ICP):
Firma Incentive Concept Poland zorganizowała 4 kwietnia br. galę dla marki STR8, której producentem jest Sarantis Polska SA. Celem eventu była premiera nowej linii STR8 - POWER PRO, która odbyła się w warszawskim biurowcu Focus.

ICP była odpowiedzialna za inaugurację i wprowadzenie na polski rynek produktów pielęgnacyjnych dla mężczyzn nowej kategorii STR8 - POWER PRO. Do zadań ICP należało opracowanie koncepcji i scenariusza oraz zorganizowanie i realizacja imprezy związanej z odświeżeniem i unowocześnieniem wizerunku marki STR8.
Impreza dedykowana była partnerom biznesowym Sarantis Polska SA.

Klient:
Sarantis Polska SA. istnieje na polskim rynku od 2000 roku. Firma jest jednym z największych w kraju producentów i dystrybutorów kosmetyków i artykułów gospodarstwa domowego. Wśród dystrybuowanych przez przedsiębiorstwo produktów znajdują się kosmetyki marek STR8, C-Thru, BU, X-Pose, Whisky, Nair, Pearl Drops, Everlast, szczoteczki do zębów Spinbrush, artykuły gospodarstwa domowego Jan Niezbędny, Grosik, Kamelia, kosmetyki do pielęgnacji butów Camel oraz uszczelki i jednorazowe naczynia.
Firma posiada 12 oddziałów w Polsce: w Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie (2 oddziały) i we Wrocławiu. Wybrane produkty z portfolio Grupy Sarantis są eksportowane do krajów europejskich oraz spółek Grupy Sarantis w krajach Europy Południowo-Wschodniej.
W sierpniu 2007 Sarantis SA. zdobyła Złote Godło "Laur konsumenta 2007" dla marki Jan Niezbędny. Wyróżnienie to zostało przyznane już po raz trzeci, w związku z czym marka otrzymała tytuł Grand Prix 2007.

Charakterystyka marki STR8, nowego logotypu oraz nowej linii produktów:
STR8 to marka dedykowana mężczyznom, którzy wiedzą czego oczekują od życia, wiedzą jak to osiągnąć, konsekwentnie dążą do celu, są odważni, pewni siebie, świadomi swojej wartości i autentyczni.

Bezpośrednią grupą docelową marki STR8 są mężczyźni:
- w wieku 18-34 (core target 18-24);
- o wykształceniu średnim i wyższym;
- głównie mieszkańcy obszarów miejskich o zaludnieniu powyżej 100 tys. mieszkańców.

Kosmetyki STR8 mają podkreślać męskość ich użytkowników. Wszystkie elementy związane z marką - poczynając od logotypu a kończąc na wyglądzie opakowania - nawiązują do stylistyki motoryzacyjnej. Unowocześniony wzór logotypu ma na celu odświeżenie marki, by lepiej dopasować się do potrzeb młodego pokolenia konsumentów. Marka STR8 należąca do Sarantis SA. ma być postrzegana przez konsumentów jako dynamiczna, wciąż rozwijająca się, podążająca za nowościami i zaskakująca swoich klientów.

Do tej pory na rynku dostępne były produkty o tradycyjnych zapachach STR8 - Original, Racing, Intense, Blade, Motion, Adventure, Oxygen. Nową linię POWER PRO charakteryzują cztery linie zapachowe w spray'u - Ocean Wave, Sensi+, Energy Boost, Stealth i trzy linie zapachowe pozostałych produktów (żele pod prysznic, dezodoranty typu roll-on i stick): Aqua Breeze, Lime Peak, Adrenaline Crash.

Otoczenie konkurencyjne STR8:
W zależności od kategorii produktowej:
- Wody toaletowe /Adidas, Crossman, Route 66
- Płyny po goleniu /Adidas, Nivea, Gillette, Old Spice
- Dezodoranty /Axe, Adidas, Nivea, Gillette, Old Spice, Rexona

Cele strategiczne:
przedstawienie partnerom biznesowym odświeżonego logotypu marki STR8;
zaznajomienie partnerów biznesowych z nową ofertą marki STR8;
wzbudzenie w partnerach biznesowych entuzjazmu do nowego wizerunku marki i nowej linii produktów POWER PRO.
wzrost świadomości marki;
wzrost udziałów rynkowych.

Strategia:
Głównym założeniem dla Incentive Concept Poland w opracowaniu scenariusza i realizacji wydarzenia było podkreślenie nowoczesnego charakteru zmienionego logotypu oraz nowych produktów STR8 POWER PRO linii Perfomance.

Logotyp
Wzór graficzno-tekstowy, stanowiący wizytówkę marki STR8 uległ zmianie - został unowocześniony zgodnie z nowymi wymogami rynku. W nowej grafice krawędzie zostały zaokrąglone a całość znaku graficznego lekko zwężona przy jego dolnej podstawie. Dokonana zmiana miała głównie charakter kosmetyczny, dzięki czemu charakterystyczny znak STR8 nie utracił nic ze swojego motoryzacyjnego charakteru.

Dotychczasowy logotyp STR8 miał wygląd prostej, prostokątnej, amerykańskiej tablicy rejestracyjnej. Nawiązywał bezpośrednio do mitu amerykańskiej drogi. USA słynie z autostrad, które zgodnie ze współczesnymi legendami są przemierzane przez odważnych, zdecydowanych mężczyzn - buntowników, poszukujących wolności i wielu niezapomnianych wrażeń oraz przygód. Marka STR8 odwołuje się do tych archetypów. Amerykańska tablica rejestracyjna, stanowiąca tło dla marki STR8, jednoznacznie kojarzy się z autostradą w USA. Natomiast nazwa "STR8" jest skrótem od angielskiego słowa "Straight" (pol. "prosty"), co podkreśla odniesienie marki do amerykańskiego mitu otwartej drogi.


" STR8 POWER PRO, linia Performance
STR8 POWER PRO to nowa kategoria produktów marki STR8 przeznaczona dla mężczyzn, którzy cenią sobie aktywny tryb życia, a sport jest elementem ich pasji. Produkty z tej linii charakteryzuje kolorowe tło (zielone, pomarańczowe, niebieskie, srebrne, żółte), które dostosowane zostało do każdego zapachu STR8 POWER PRO i nowych produktów pielęgnacyjnych. W każdym zapachu POWER PRO został zawarty inny składnik: Mentol, Aloes lub Żeń Szeń, zaspokajając potrzeby rożnych konsumentów korzystających z linii POWER PRO. Nowa linia marki STR8 ma za zadanie zaspokoić kompleksowo potrzeby młodych mężczyzn.


Realizacja:
Inauguracja wejścia nowej linii zapachów do sieci sprzedaży i prezentacja nowego logotypu miały miejsce w warszawskim biurowcu Focus. W spotkaniu wzięło udział ponad 350 partnerów biznesowych Sarantis Polska SA. Event poprowadził Marcin Prokop.

W futurystycznej przestrzeni i kosmicznej atmosferze wizualizacji inspirowanych filmem "Piąty element", zgromadzonym gościom został zaprezentowany odświeżony logotyp marki STR8 oraz nowa kategoria produktów do pielęgnacji ciała STR8 - POWER PRO. Wydarzeniu towarzyszył występ grupy baletowej Art Color Balet słynącej z widowiskowego body paintingu, w choreografii specjalnie stworzonej dla STR8. Emocji dostarczył poduszkowiec unoszący się nad ziemią, pokaz laserowy, występ akrobatyczny oraz koncert szwedzkiej wokalistki September. Tło całej imprezy stanowiły wizualizacje futurystycznej metropolii. Obraz samochodów przyszłości pędzących w przestrzeni kosmicznej przy dźwiękach muzyki elektronicznej, wyświetlany na dużych ekranach miał za zadanie podkreślić nowoczesny i dynamiczny charakter linii POWER PRO oraz nowego logotypu STR8.

Na gości przybywających na galę czekali fotoreporterzy, robiący zdjęcia wchodzącym do budynku po czerwonym dywanie. Po przekroczeniu progu biurowca, uczestników imprezy witały hostessy w futurystycznych strojach. Na ścianach głównej sali zostały zamontowane ekrany, na których wyświetlane były wizualizacje metropolii przyszłości. Dekoracja sprawiała, że uczestnicy zabawy mogli poczuć się jakby znaleźli się w sercu futurystycznego miasta przyszłości. Dźwięki elektronicznej muzyki i obraz miały na celu stworzenie atmosfery do dalszej prezentacji nowych produktów marki STR8 oraz odświeżonego wzoru logotypu.

Oficjalną część spotkania rozpoczął prowadzący galę - Marcin Prokop. Spotkaniu towarzyszyły ciekawe efekty dźwiękowe - odgłosy silnika i zamykanych drzwi, pisku opon. W pewnej chwili wszystkie światła na sali zgasły.

Część pierwsza- Nowy logotyp STR8
Artyści Art Color występują na scenie od wielu lat. Grupa ta łączy w swoich występach sztukę tańca i body paintingu. Tancerze wkroczyli na scenę i wyłonili się z kokonu, niczym Wenus z muszli w obrazie Botticiellego. Prezentowany przez nich taniec stanowił swoistą, artystyczno-poetycką wizualizację przemiany starego znaku marki STR8 w nowy. Występowi towarzyszył odpowiedni podkład muzyczny. Efektowny pokaz artystów pozostawił niezapomniane wrażenia w świadomości partnerów biznesowych Sarantis Polska SA. W tym samym czasie na ekranach została zaprezentowana wizualizacja przemiany logotypu marki STR8 na nowy.

Po oszołamiającym występie baletu, w blasku scenicznych świateł, na estradę ponownie wyszedł Marcin Prokop. Prowadzący zaprosił na scenę Dyrektor Generalną Sarantis S.A. Uczestnicy imprezy poznali wszystkie szczegóły związane ze zmianą marki STR8.

Część druga - Fragrance
Etap ten zaczął się od dynamicznej zmiany oświetlenia. Otaczające gości światła przyszłości zaczęły rytmicznie migać. W kłębach jasnego dymu oraz w towarzystwie tancerzy na salę wjechał unoszący się nad ziemią poduszkowiec. Pojazd, wraz z otaczającymi tancerzami dotarł do sceny. Artyści weszli na estradę, gdzie w rytmie wciąż brzmiącej w tle muzyki wprowadzili na scenę akrobatów. Na głównym ekranie pojawiły się obrazy przestrzeni kosmicznej - słynny fragment "2001: Odyseji Kosmicznej"

Zabrzmiał walc Straussa. Dźwięk i obraz stanowił nawiązanie do lini zapachów STR8 Fragrance. Prowadzący zaprosił gości na ich prezentację.

Część trzecia - nowe zapachy STR8 POWER PRO linii Performance
Scenę spowił gęsty dym rozświetlany światłem laserów, których pokaz właśnie się rozpoczął. Chwilę później zgromadzeni usłyszeli głos: "Rozpoczyna się nowa era STR8...". W dymie i w świetle laserów, na estradzie pojawili się tancerze baletowi. Na ekranach zaprezentowano trójwymiarowe wizualizacje STR8 POWER PRO. Marcin Prokop zaprosił na scenę Dyrektor Marketingu, która wygłosiła przemówienie nawiązujące do inauguracji nowych produktów. Po zakończeniu części oficjalnej, prowadzący zapowiedział gwiazdę wieczoru - September. Koncert szwedzkiej wokalistki trwał ponad pięćdziesiąt minut i skończył się kilkanaście minut po północy, niezwykle głośną falą oklasków i okrzyków widowni. Uczestnicy zostali zaproszeni do dalszej zabawy, która trwała aż do trzeciej nad ranem. Imprezie towarzyszyły zmieniające się na ekranach wizualizacje miasta przyszłości oraz nowych produktów STR8.

Podsumowanie:
Wprowadzenie nowej marki lub nowej linii produktów zawsze stanowi wyzwanie dla firmy. Nowe, nieznane artykuły muszą zaistnieć w świadomości konsumentów i głęboko zapaść im w pamięć. Równie ważnym aspektem jak świadomość marki wśród konsumentów jest budowa świadomości wśród partnerów biznesowych.

Przedstawione case study jest modelowym przykładem imprezy, w której firma ICP przy organizacji spotkania, postarała się o to, aby jego uczestnicy z jednej strony doskonale się bawili, a z drugiej mogli poznać 'smak i zapach' nowych produktów - możliwie największą ilością zmysłów. Muzyka, wyświetlane obrazy - wszystko to było ściśle związane z wartościami, które firma Sarantis Polska SA. chciała przypisać nowym produktom i logotypowi.

Futurystyczna wizualizacja nawiązująca do nowoczesnego miasta i kosmosu, także muzyka z filmów "Matrix" i "Piąty Element" - jednoznacznie podkreślały, że odświeżony logotyp STR8 oraz nowe produkty mają bardzo nowoczesny i dynamiczny charakter.

  • Więcej informacji:
  • STR8

Dołącz do dyskusji: STR8

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotr
Szczerze mówiąc, bardziej podobały mi się stare opakowania dezodorantów, takie sierniężne, ascetyczne bez bajerów i żarówiastych kolorów jak na choince. No i rozpylacz był świetny, co prawda czasami "PLUNĄŁ" zawartością puszki, ale miał świetne oddawanie ciśnienia. Teraz na str8 patrze jak na zapach z niższej półki typu Bond, Adidas, takie same, bez polotu i fantazji
21 12
odpowiedź