SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zbliża się Super Bowl. Które marki debiutują, wracają lub rezygnują z reklam przy transmisji

13 lutego br. na stadionie SoFi w Los Angeles odbędzie się finał rozgrywek futbolu amerykańskiego Super Bowl. Ze swoimi spotami pojawią się m.in. Toyota, AB InBev, Lay's, Taco Bell, Google, Meta i wiele innych marek. Zabraknie natomiast Lexusa, Jaguara czy Hyundaia. I chociaż za 30-sekundowy spot trzeba było zapłacić 6,5 mln dolarów, czas reklamowy przy transmisji w telewizji NBC wyprzedano już latem ub.r.

Coroczny finał rozgrywek amerykańskiego futbolu Super Bowl to jedno z największych wydarzeń reklamowych roku.

W tym roku nie jest inaczej. Mimo wciąż trwającej pandemii COVID-19 i mimo to, że NBCUniversal zażądał rekordowej kwoty 6,5 mln dolarów za 30-sek. spot przy transmisji, czas reklamowy przy 56. finale rozgrywek futbolu amerykańskiego Super Bowl został wyprzedany już latem 2021 roku. Przypomnijmy, że w ub.r. cena za spot wynosiła 5,6 mln dolarów - na tyle wyceniła go stacja CBS, która wówczas transmitowała finał.

Tegoroczny Super Bowl LVI będzie transmitowany w telewizji NBC ze stadionu SoFi w Los Angeles, w niedzielę 13 lutego.

To nie tylko gigantyczne wydarzenie sportowe i swoisty festiwal reklamowy, ale także wielki show medialny. W tym roku podczas tzw. Pepsi Super Bowl Halftime Show, wystąpią m.in. Dr. Dre, Jay-Z, Soop Dogg, Eminem, Mary J. Blige i Kendrick Lamar.

Pepsi jest już 11 rok sponsorem Halftime Show, w tym roku marka dwudziestolecie jako partner NFL. Z tej okazji na początku tego roku zadebiutowała aplikacja mobilna Pepsi Super Bowl LVI Halftime Show, którą można zamówić w przedsprzedaży w Apple App Store i Google Play Store . Aplikacja ma posłużyć jako rozszerzenie marketingu Pepsi, ponieważ ma połączyć fanów z artystami zarówno przed występem, jak i podczas występu.

W Polsce finał rozgrywek NFL transmitować będzie - podobnie jak przed rokiem - TVP Sport.

Reklamowe debiuty przy Super Bowl

Wallbox

Firma Wallbox, zajmująca się ładowaniem pojazdów elektrycznych, wyemituje swoją pierwszą reklamę podczas Super Bowl. 15-sekundowy spot, stworzony przez The David Agency, zostanie wyemitowany w drugiej kwarcie meczu. Wallbox przeprowadzi również kampanię cyfrową po zakończeniu rozgrywek.

Quickbooks

Intuit TurboTax już potwierdził, że wyemituje spot podczas tegorocznego Super Bowl, ale po raz pierwszy należąca do tej formy marka Quickbooks otrzyma w grze własną reklamę. Spot ma być kontynuacją platformy marki „Early Start”.

Niedawna reklama Quickbook przedstawia wyzwanie, przed którym stają właściciele małych firm, gdy mają do czynienia z księgowością. „QuickBooks może pomóc”, mówi lektor w 30-sekundowym spocie.

Crypto.com

Giełda kryptowalut z siedzibą w Singapurze Crypto.com uruchomi swoją pierwszą reklamę przy Super Bowl. W grudniu platforma zapłaciła 700 milionów dolarów za  prawa do nazwy na Staples Center Arena  w Los Angeles, zmieniając nazwę na Crypto.com Arena. Była również sponsorem finału Coppa Italia w 2021 roku.

FTX

Do akcji wkracza również FTX. Platforma kryptowalutowa FTX wyemituje swoją pierwszą reklamę przy Super Bowl. Nie ujawniła jeszcze szczegółów dotyczących kreacji. Ostatnio firma zainteresowała się sportem, kupując prawa do nazwy areny w Miami za 135 milionów dolarów. We wrześniu giełda wypuściła reklamę, w której ambasadorem był Tom Brady. Wyznaczyła także ambasadorów marki Gisele Bündchen, Stephen Curry i Shohei Ohtani.

Rakuten

Firma e-commerce Rakuten zadebiutuje na Super Bowl z 30-sekundowym spotem. Reklama została stworzona przez wewnętrzny zespół marketingowy.

Marki, które wracają na Super Bowl

Taco Bell

Taco Bell wróci do "wielkiej gry" z 30-sekundowym spotem emitowanym w czwartej kwarcie. Marka powraca w tym roku, aby świętować swoje 60. urodziny. Rzecznik firmy twierdzi, że reklama zademonstruje „nowoczesny wyraz” jej motto Live Más.

Spot wyprodukowany przez Deutsch LA powstał we współpracy z Edelmanem i Spark Foundry.

Taco Bell po raz ostatni pojawił się na Super Bowl w 2016 roku z reklamą zatytułowaną „Bigger Than Fútbol”.

Lay's

Lay's powraca na Super Bowl po raz pierwszy od 17 lat z miejscem podczas gry. Marka ma wypuścić linię żetonów inspirowanych NFL do play-offów o nazwie Lay's Golden Grounds, z pomocą legendy NFL Jerry'ego Rice'a. Lay's mówi, że wykorzystał ziemię bezpośrednio ze stadionów, na których rozgrywane są mecze ligi NFL na różnych polach ziemniaczanych, z których wyrabiano chipsy. Linia z limitowanej edycji będzie zawierać barwy i logo drużyny NFL na opakowaniach. Fani piłki nożnej mogą wygrać torbę, śledząc Lay's na Twitterze i szukając tweetów z loterii Golden Grounds.

General Motors

General Motors powróci do Super Bowl trzeci rok z rzędu. W ubiegłym roku firma ta wypuściła dwie reklamy podczas finału rozgrywek NFL. Will Ferrell promował swoje pojazdy elektryczne, a Timothée Chalamet zagrał Edwarda Nożycorękiego, promując Cadillaca Lyriqa.

Frito-Lay

Frito-Lay powraca na Super Bowl ze spotem poświęconym smakom Flamin' Hot. W reklamie pojawi się najnowszy smak Cheetos Flamin' Hot Crunchy i Doritos, Flamin' Hot Cool Ranch, pojawi się też nowy ambasador marki.

Podczas zeszłorocznego finału Frito-Lay emitował spot, który naśladował bajkę na dobranoc z legendami futbolu, takimi jak Peyton i Eli Manning, Joe Montana, Jerry Rice, Troy Aikman, Terry Bradshaw, Jerome Bettis, Deion Sanders.

Google

W 2020 r. Google wypuścił 90-sekundową reklamę zatytułowaną „Loretta”, która skupiała się na starszym wdowcu próbującym przypomnieć sobie swoją żonę. Bohater reklamy wpisywał hasło „jak nie zapomnieć” w pasku wyszukiwania Google i korzystał z wirtualnego asystenta Google, aby uzyskać pomoc w zapytaniu.

Pringles

Kellogg's Pringles powróci na Super Bowl  z 30-sekundowym spotem stworzonym przez Grey Group z WPP, co oznacza piąty rok z rzędu reklamowej marki chipsów podczas Wielkiej Gry.

Przez ostatnich kilka lat reklamy Pringles na Super Bowl skupiały się na „układaniu smaków” lub łączeniu różnych smaków Pringles w stos.

Nissan

Firma motoryzacyjna Nissan powraca w tym roku z pierwszą reklamą na Super Bowl od siedmiu lat.

Firma wyemituje 60-sekundowy spot, w którym wystąpi aktorka i ambasador marki Brie Larson, prezentując w pełni elektryczny crossover Airya i samochody sportowe Z.

NFL

W tym roku National Football League będzie się ponownie reklamować, emitując spot podczas własnego finału Super Bowl LVI.

Zeszłoroczny spot skupiał się na temacie jedności, a aktor Ross Hutchinson recytował cytaty z NFL Hall of Famer i trenera Vince'a Lombardiego.

Meta/Facebook

Po rocznej przerwie Meta (Facebook) powróci na Super Bowl pod nową nazwą. Nie jest jasne, czy reklama będzie dotyczyła spółki Meta, czy jednej z jej platform społecznościowych.

W 2019 roku Facebook pokazał 60-sekundowy spot na Super Bowl promujący grupy na Facebooku z komikiem Chrisem Rockiem i aktorem Sylvesterem Stallone.

TurboTax

Intuit TurboTax pojawi się na Super Bowl po raz dziewiąty z rzędu w ramach przygotowań do Dnia Podatkowego 15 kwietnia. Marka oprogramowania podatkowego będzie na miejscu współpracować z agencją kreatywną Wieden+Kennedy Portland.

Na zeszłorocznych Super Bowl firma TurboTax wypuściła reklamę zatytułowaną „Rozpowszechnianie wiedzy podatkowej w całym kraju”, promującą doświadczonych ekspertów zajmujących się oprogramowaniem, którzy wspierają podatki dla majsterkowiczów. W 2020 roku marka przypomniała widzom, że podatki to coś, co łączy wszystkich w reklamie pod nazwą „Wszyscy ludzie to podatnicy”.

W 2020 roku Intuit i NFL zgodziły się na współpracę z TurboTax, stając się oficjalnym sponsorem NFL w zakresie oprogramowania finansowo-księgowego i podatkowego, a umowa została przedłużona do sezonu 2021-2022 NFL. W tym roku TurboTax Live jest również sponsorem play-offów AFC i NFC, a także rozgrywek o mistrzostwo AFC i NFC po sezonie NFL.

Squarespace  

Squarespace powraca z kolejnym występem w Wielkiej Grze. W zeszłym roku twórca stron internetowych połączył siły z Dolly Parton, aby stworzyć remiks jej hitu z 1980 roku „9 do 5.”. Nowa piosenka, zatytułowana „5 do 9”, oddała hołd przedsiębiorcom, którzy po pracy robią wszystko,  aby spełnić swoje marzenia.

Toyota

Toyota powraca piąty rok z rzędu, współpracując nad reklamą z partnerem agencyjnym Saatchi & Saatchi. Podczas, gdy jej kreatywne szczegóły są nadal nieznane, w zeszłym roku marka motoryzacyjna wywołała szum, gdy odeszła od samochodów i skupiła się na pokazaniu w spocie życia paraolimpijczyka i zawodniczki zespołu Toyota, Jessiki Long.

DraftKings

DraftKings powróci na Super Bowl z reklamą stworzoną przez agencję kreatywną VaynerMedia. Szczegóły kreacji nie zostały ujawnione, ale platforma bukmacherska zajmie 30-sekundowe miejsce w pierwszej kwarcie finału.

WeatherTech

WeatherTech powróci na Super Bowl z 30-sekundowym spotem stworzonym przez agencję Pinnacle. W zeszłym roku marka wyemitowała dwa 30-sekundowe spoty podkreślające wkład Ameryki w produkcję. Firma pojawi się na Super Bowl po raz 9.

Vroom

Firma motoryzacyjna Vroom po raz drugi powraca na Super Bowl z reklamą stworzoną przez agencję Anomaly. Vroom zadebiutował w zeszłym roku z 30-sekundową reklamą zatytułowaną "Ból dealerski", która pokazywała mężczyznę torturowanego przez sprzedawcę samochodów, do momentu w którym - będąc już w domu - otrzymał samochód, który zamówił na Vroom.

Avocados From Mexico

Po rocznej przerwie Avocados From Mexico powróci na Super Bowl. W zeszłym roku po raz pierwszy od sześciu lat marka zdecydowała się opuścić Wielką Grę. Szczegóły kreacji pozostają tajemnicą.

ABInBev

Anheuser-Busch ma reklamować się podczas tegorocznego finału NFL, ale nie ujawnił, które marki zostaną uwzględnione w reklamach. W zeszłym roku długoletni sponsor Super Bowl kupił cztery minuty reklam dla marek Bud Light, Bud Light Seltzer Lemonade, Michelob Ultra i Michelob Ultra Organic Seltzer, ale zdecydował  się nie reklamować Budweisera  po raz pierwszy od 1983 roku.

Zamiast tego Budweiser przekazał fundusze, które wydałby na reklamę na promocję szczepień przeciwko koronawirusowi.

Rezygnują z Super Bowl

Jaguar

Jaguar nie będzie się reklamował podczas Super Bowl w tym roku. Firma po raz pierwszy pojawiła się ze spotem w finale NFL  w 2014 roku - była to reklama z udziałem aktorów Bena Kingsleya, Toma Hiddlestona i Marka Stronga. W filmie „Rendezvous” trzej aktorzy reprezentujący złoczyńców wyjaśniali, dlaczego brytyjscy aktorzy często grają złoczyńców, promując Jaguara F-Type Coupe.

Kraft Heinz

Kraft Heinz drugi rok z rzędu rezygnuje z Super Bowl – ale nie jest jasne z jakiego powodu.

W 2020 roku Heinz emitował cztery spoty na Super Bowl na jednym podzielonym ekranie. Planters Peanuts, należący wówczas do Kraft-Heinza, wyemitował reklamę przedstawiającą śmierć maskotki, pana Peanut, który poświęca własne życie, aby uratować aktorów Wesleya Snipesa i Matta Walsha. Kampania, która została wyemitowana przed Super Bowl pod koniec stycznia, została wstrzymana po tym, jak pojawiły się wiadomości o tragicznej śmierci gwiazdy koszykówki i ikony Kobe Bryanta.

Mars Wrigley

Mars Wrigley, firma do ktorej należą marki M&M's, Skittles i Snickers, pominie w tym roku Super Bowl po 10 kolejnych latach reklamy podczas Wielkiej Gry.

W zeszłym roku Mars był jedną z pierwszych firm, które zaprezentowały reklamę popularnej marki cukierków M&M's, w której występowali aktor Dan Levy. Snickers i Skittles pojawiły się również w ostatnich Super Bowls.

Firma zapowiedziała, że zamiast udziału w Super Bowl chce zaoferować swoim konsumentom "lepsze chwile i więcej uśmiechów celebrując swoje marki w inny sposób".

Lexus

Marka motoryzacyjna Lexus w tym roku ponownie nie pojawi się w Super Bowl, mimo że jej firma-matka Toyota bierze udział w imprezie już piąty rok z rzędu.

Lexus ostatnio wyemitował spot podczas mistrzostw w 2018 roku, w którym pojawił się Lexus LS 500. W spocie zatytułowanym „Niech żyje król” wystąpiła nieżyjąca już gwiazda "Black Panther" - Chadwick Boseman.

 Hyundai

Hyundai już drugi rok z rzędu rezygnuje z Wielkiej Gry. Ostatni występ tej firmy na Super Bowl miał miejsce w 2020 roku, kiedy to wyemitowano 60-sekundową reklamę modelu Sonata 2020 z udziałem aktorów Chrisa Evansa, Johna Krasinki i Rachel Dratch.

Tide/ Procter&Gamble

Marka Tide z portfolio Procter & Gamble nie pojawi się w tym roku podczas Super Bowl, ale zamiast tego „skoncentruje swoje wysiłki na rzecz opowiadania historii w innych mediach i różnych wydarzeniach przez całą zimę”. Tide reklamował się podczas Super Bowl konsekwentnie w trakcie czterech z pięciu ostatnich meczów.

W zeszłym roku Tide  połączył siły  z gwiazdą „Seinfeld” Jasonem Alexandrem, aby wraz z agencją Saatchi&Saatchi New York stworzyć humorystyczną reklamę, przedstawiającą twarz Aleksandra na bluzie z kapturem.

W 2021 roku rekordowe wpływy z reklam

Ubiegłoroczna transmisja Super Bowl w stacji CBS osiągnęła rekordowy poziom 545 milionów dolarów wpływów z reklam. Było to 21 proc. w porównaniu z 448,7 miliona dolarów przychodów z reklam podczas transmisji w 2020 roku.

Kantar podał, że przy meczu, który trwał 4 godziny i 28 minut, wyemitowano 96 spotów reklamowych - łącznie rekordowo 57 minut.

Najwięcej na reklamę przy Super Bowl wydały firmy motoryzacyjne - 75 milionów dolarów, co stanowi 14 proc. udział w łącznych wydatkach. Kolejni pod względem nakładów reklamowych byli marketerzy usług Premium TV i usług strumieniowego przesyłania wideo - z 11 proc. udziałem i łącznymi wydatkami 57 milionów dolarów. Kategoria napojów alkoholowych była na trzecim miejscu z 10 proc.udziałem i 53 milionami dolarów.

## NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/super-bowl-2021-reklamy-mecz-opinie ##

ViacomCBS Paramount + był w trakcie transmisji najbardziej znaną marką, widoczną łącznie przez trzy minuty całkowitego czasu reklamowego (12 kreacji), co dało wartość medialną w wysokości 33 milionów dolarów.

Kantar twierdzi, że 30 proc. reklam Super Bowl trwało dłużej niż 60 sekund (w ub.r. było to 41 proc.).

Ubiegłoroczny finał ligi futbolu amerykańskiego Super Bowl obejrzało w telewizji w USA najmniej widzów od 15 lat - 92 miliony. W porównaniu z 2020 rokiem to spadek oglądalności o 9 proc. - wynika z danych firmy Nielsen. Rekordowy był rok 2015, gdy mecz obejrzało 114,4 mln Amerykanów.

Dołącz do dyskusji: Zbliża się Super Bowl. Które marki debiutują, wracają lub rezygnują z reklam przy transmisji

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
iikk
nikogo to nie obchodzi w Polsce
odpowiedź
User
snoop & kendrick
mogą zawsze wyemitować polskie reklamy leków z "trafianiem w ośrodek bólu" i "naturalnymi składnikami" :))))))
odpowiedź