Super Bowl bez Pepsi
Firma PepsiCo zrezygnowała z umieszczenia swoich reklam telewizyjnych w trakcie lutowego finału ligi futbolu amerykańskiego NFL.
Oznacza to, że reklamy takich marek napojów jak Pepsi, Pepsi Max i Gatorade nie pojawią się w trakcie transmisji z Super Bowl po raz pierwszy od 23 lat.
Ostatni finał zgromadził przed telewizorami w USA największą widownię w historii relacji z tego wydarzenia (średnio 98,7 mln widzów). 30-sekundowy spot w trakcie transmisji na antenie NBC kosztował wówczas nieco ponad 3 miliony dolarów, a PepsiCo było największym reklamodawcą, wykupując około 4 minut czasu reklamowego.
"W 2010 roku każda z naszych marek napojów posiada strategię i platformę marketingową, w której mniejszy nacisk kładzie się na pojedyncze wydarzenia" - tłumaczy decyzję firmy Frank Cooper, wiceprezes PepsiCo Americas Beverages.
Drugi rok z rzędu z reklamowania się w trakcie Super Bowl zrezygnowała także firma FedEx, która wcześniej była obecna podczas relacji z finału NFL przez kolejnych 18 lat.
Z kolei wśród reklamodawców, których spoty widzowie za oceanem będą mogli obejrzeć podczas najbliższego Super Bowl (relacja na antenie CBS) są m.in. InBev Anheuser-Busch, Coca-Cola, Monster.com, CareerBuilder.com, Diamond Foods, Hyundai, GoDaddy i Bridgestone.
Dołącz do dyskusji: Super Bowl bez Pepsi