SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Szef techniczny Lenovo: Superfish nie spełnił oczekiwań klientów

Peter Hortensius, dyrektor techniczny Lenovo przeprasza za zainstalowanie w komputerach tego producenta aplikacji Superfish. - Chciałbym zainicjować proces bieżącego informowania o tym, jak pracujemy nad rozwiązaniem problemu i przywróceniem Waszej wiary w Lenovo - pisze w liście otwartym skierowanym do redakcji serwisu Wirtualnemedia.pl.

Korespondencja wysłana przez Petera Hortensiusa jest już kolejną próbą załagodzenia oburzenia, jakie wśród użytkowników wywołała sprawa instalowania w komputerach Lenovo oprogramowania adware o nazwie Superfish, które stwarza potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa (więcej informacji tutaj).

Po opublikowaniu materiału dotyczącego praktyk stosowanych przez Lenovo producent skierował do redakcji Wirtualnemedia.pl oświadczenie, w którym zapewnił między innymi, że pomoże użytkownikom w usuwaniu Superfisha z ich komputerów (zobacz szczegóły).

Teraz głos w sprawie zabrał dyrektor techniczny Lenovo, który w przesłanym do redakcji liście otwartym jeszcze raz przeprasza za wywołanie niepokoju wśród użytkowników sprzętu tej marki.

- We wrześniu 2014 r. postanowiliśmy, że niektóre z naszych notebooków przeznaczone dla klientów indywidualnych będą dostarczane z oprogramowaniem Superfish - wyjaśnia Hortensius. - Oprogramowanie to nie sprostało oczekiwaniom niektórych użytkowników, nie podnosząc równocześnie komfortu obsługi, stąd rozpoczęliśmy proces usuwania go z naszej konfiguracji fabrycznej. Następnie, gdy doszły do naszej wiadomości opublikowane raporty o luce bezpieczeństwa spowodowanej przez oprogramowanie Superfish, podjęliśmy natychmiastowe działania w celu jej usunięcia. Niewątpliwie sprawa ta wywołała zaniepokojenie naszych klientów, partnerów biznesowych oraz wszystkich, którzy interesują się firmą Lenovo, naszą branżą oraz ogólnie technologią. Chciałbym za to ponownie przeprosić. Jednocześnie chciałbym zainicjować proces bieżącego informowania o tym, jak pracujemy nad rozwiązaniem problemu i przywróceniem Waszej wiary w Lenovo - zapowiada szef techniczny Lenovo.

Hortensius zapewnia, że Lenovo opracowuje plan działania zmierzającego do eliminowania luk w oprogramowaniu, zapowiada też uproszczenia w pierwszej konfiguracji komputerów Lenovo oraz ściślejszą niż dotąd współpracę z użytkownikami i ekspertami do spraw bezpieczeństwa.

- Chociaż omawiany problem ograniczał się do notebooków dla klientów indywidualnych i w żaden sposób nie dotyczył naszych notebooków ThinkPad, tabletów, desktopów ani smartfonów, ani też firmowych serwerów lub urządzeń pamięci masowej, rozumiemy, że wszyscy klienci Lenovo mogą być zainteresowani obecną sytuacją i planowanymi przez nas działaniami - zaznacza autor listu. - Niewątpliwie nasza reputacja ma wpływ na wszystkie te obszary naszej działalności oraz opinie wszystkich naszych klientów. Jesteśmy zdeterminowani, aby naprawić zaistniałą sytuację, zwiększyć bezpieczeństwo dostarczanych produktów, a także pomóc całej branży w eliminowaniu i zapobieganiu problemom bezpieczeństwa, jakie zostały ujawnione w ubiegłym tygodniu - zapewnia Hortensius.

Dołącz do dyskusji: Szef techniczny Lenovo: Superfish nie spełnił oczekiwań klientów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl