„Szkło kontaktowe” TVN24 na żywo w Teatrze 6.piętro. Premiera 28 maja
W ramach inicjatywy Teatru 6.piętro i stacji TVN24 od maja do grudnia odbędą się spektakle „Szkło kontaktowe live&touch” w formule programu znanego z telewizyjnego ekranu. Widownia będzie mogła wziąć udział w debacie oraz wysyłać SMS-y, by na bieżąco dzielić się z prowadzącymi swoją opinią. Na scenie wystąpią gospodarze „Szkła” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Premiera pierwszego spektaklu w ramach cyklu przedstawień inspirowanych programem „Szkło kontaktowe” odbędzie się 28 maja br. Wśród prowadzących znaleźli się dziennikarze i satyrycy znani widzom z TVN24: Tomasz Sianecki i Wojciech Zimiński. W „loży szyderców” zasiądą natomiast Marek Przybylik, Jerzy Iwaszkiewicz, Henryk Sawka, Artur Andrus, Tomasz Jachimek. Każdy występ przewiduje także udział gościa specjalnego – jak mówi Wirtualnemedia.pl Magdalena Kasperowicz z Teatru 6.piętro – może to być znany polityk, popularny aktor lub dziennikarz.
- To wspólna inicjatywa Teatru 6.piętro i TVN24 w związku z tym, że program cieszy się ogromną popularnością. Jesteśmy otwarci na to, aby wychodzić poza różne ramy i pokazywać „Szkło kontaktowe” również w bezpośrednim kontakcie, dlatego postanowiliśmy przenieść program na scenę - komentuje Kasperowicz.
- Pomysł przeniesienia Szkła Kontaktowego na deski teatru wyszedł od zarządu Teatru 6.piętro, a my podeszliśmy do niego z zainteresowaniem. Szkło Kontaktowe ma doświadczenia z udziałem publiczności, realizowaliśmy takie programy na przystanku Woodstock, czy podczas programów w Darłowie, gdzie jesteśmy co roku, ale nigdy nie gościliśmy w teatrze. Tu publiczność jest bardziej wymagająca, bo jednak przychodzi do teatru i oczekuje, że przeżyje coś wyjątkowego. Tym bardziej, że spektakle nie będą transmitowane w telewizji więc zobaczą je tylko Ci, którzy przyjdą do teatru - dodaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Dominika Sekielska, producentka „Szkła Kontaktowego”.
SMS-y i telefony, które widzowie standardowo wysyłają do redakcji i które są czytane i odbierane na antenie będą miały nową formułę. Widz przy zakupie biletu będzie informować o tym, że w czasie spektaklu chciałby „wykonać telefon”, czyli wypowiedzieć się publicznie. Gość, siedzący na widowni tym samym będzie mógł wziąć udział w debacie podczas trwania spektaklu.
- To zupełnie nowa forma komunikacji z widzami. Można napisać SMS na temat życia politycznego w naszym kraju. Najciekawsze smsy będą wyświetlone podczas spektaklu i cytowane, a najlepszy otrzyma wyjątkową nagrodę. Będzie można także "wykonać telefon do studia", czyli zabrać głos w trakcie spektaklu, wystarczy wyrazić taką chęć - tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, Magdalena Kasperowicz z Teatru 6.piętro.
Skład „Szklarzy” będzie się zmieniać, na razie znana jest obsada na 28 i 29 maja. Na scenie pojawią się wtedy: Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Marek Przybylik, Jerzy Iwaszkiewicz, Henryk Sawka, Artur Andrus, Tomasz Jachimek.
Wiadomo już, że 28 czerwca pojawi się m.in. Krzysztof Daukszewicz, natomiast skład na 24 września, 15 października, 5 listopada, 3 grudnia będzie dopiero ustalany. Obecnie trwają prace nad scenariuszem.
- Trudno nam powiedzieć jakie będzie to spotkanie z widzami, na pewno dynamiczne, chcemy rozmawiać o aktualnościach, o tym czym żyje cała Polska więc zapraszamy do 6.piętra tych, którzy oglądają na co dzień Szkło. Będzie okazja do rozmowy ale zapewnimy też inne atrakcje. Artura Andrusa i Krzysztofa Daukszewicza namówimy do śpiewania -– tego na co dzień w telewizji nie robimy podczas spektakli te występy będą na pewno wyjątkowe. Specjalny program przygotowuje też Tomasz Jachimek - komentuje Dominika Sekielska.
„Szkło kontaktowe live&touch” to wspólna inicjatywa Teatru 6.piętro i TVN24. Spektakle mają być miejscem spotkań oraz dialogu dla miłośników programu.
Dochód z premierowego spotkania „Szklarzy” będzie przekazany na rzecz Fundacji TVN „Nie jesteś sam”. Bilety można kupić na stronie Teatru: za strefę VIP w cenie 150zł, za I strefę – 130zł, za bilety w II strefie klienci zapłacą 100zł, a za wejściówkę - 60zł.
W ramach promocji projektu Teatr 6.piętro przewiduje dużą kampanię w social mediach. Do projektu zaproszono również Pawła Jońcę, ilustratora młodego pokolenia.
Według badania Nielsen Audience Measurement w marcu br. średnia oglądalność minutowa TVN24 wynosiła 258 150 widzów, a udział stacji w rynku oglądalności - 3,7 proc.
Dołącz do dyskusji: „Szkło kontaktowe” TVN24 na żywo w Teatrze 6.piętro. Premiera 28 maja
Ale przynajmniej ujrzymy jaka wygladają przeciętni widzowie tej zgnilizny ; ) Ja już sobie to wyobrażam : )