T-Mobile Polska dalej zyskuje użytkowników, ma ponad 200 tys. klientów światłowodu. Prąd kosztował 60 proc. więcej
Na koniec czerwca br. T-Mobile Polska miał 12,46 mln użytkowników, o 353 tys. więcej niż przed rokiem, mimo że wyłączył nieaktywne karty prepaid rozdane uchodźcom z Ukrainy. Z internetu światłowodoergo od operatora korzysta już ponad 200 tys. klientów. Kwartalne przychody firmy zwiększyły się o 2,7 proc. do 1,66 mld zł.
Rok do roku liczba abonentów T-Mobile Polska wzrosła z 7,93 do 8,09 mln, a liczba klientów ofert prepaidowych - z 4,17 do 4,37 mln. Operator zaznaczył, że w zeszłym kwartale zdecydował się wyłączyć nieaktywne karty prepaid, które wiosną ub.r. rozdawano uchodźcom z Ukrainy.
Z kolei liczba użytkowników internetu szerokopasmowego T-Mobile, oferowanego głównie na infrastrukturze innych telekomów, przekroczyła poziom 200 tys. Sprzedaż internetu światłowodowego zwiększyła się rok do roku o 22 proc., a w przypadku pakietów z internetem światłowodowym i usługami mobilnymi kwartał do kwartału nastąpił wzrost o 6,8 proc.
- Chcemy, żeby dzięki T-Mobile klienci mieli dostęp do pełnej oferty usług. Dlatego koncentrujemy się na pakietach konwergentnych, łączących usługi stacjonarne, głosowe i rozrywkę. Ale ta oferta nie byłaby kompletna bez troski o najwyższą jakość technologii i co najważniejsze: obsługi klienta. Widzimy, że to połączenie przynosi świetne efekty - komentuje Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.
5G w T-Mobile dla ponad 50 proc. Polaków
T‑Mobile Polska internet w standardzie 5G oferuje w oparciu o częstotliwości 2100 MHz i technologię DSS. W zeszłym kwartale już ponad 50 proc. stacji bazowych operatora obsługiwało tę technologię, a jej zasięg wynosił ponad 50 proc. populacji Polski.
Przesył danych internetowych w sieci mobilnej telekomu zwiększył się rok do roku o 24 proc.
Zysk pod presją kosztów, 60 proc. więcej na prąd
Kwartalne przychody T‑Mobile Polska zwiększyły się o 2,7 proc. do 1,66 mld zł, a skorygowany zysk EBITDA urósł o 0,2 proc. - z 465 do 466 mln zł.
- Rozbieżność między wzrostem przychodów a wynikiem EBITDA AL pokazuje, jak poważnie na działalność takich firm jak nasza wpływa ciągły, znaczący wzrost kosztów. To ważne szczególnie teraz, gdy inwestujemy nie tylko w rozwój naszej sieci mobilnej, ale także rozbudowujemy infrastrukturę światłowodową, data center, rozwijamy kompetencje ICT i bezpieczeństwa oraz jesteśmy gotowi do inwestycji w rozwój sieci 5G w kolejnych miesiącach - wylicza Juraj Andras, członek zarządu T-Mobile Polska ds. finansowych.
W ub.r. operator podpisał umowę, w ramach której będzie mógł korzystać z pięciu nowo wybudowanych farm fotowoltaicznych i wiatrowych. Trzy farmy fotowoltaiczne już działają, a dwie wiatrowe zostaną oddane do użytku w drugiej połowie br. Telekom podkreśla, że pozwala to częściowo ograniczyć skutki ponad 60-procentowego wzrostu kosztów zakupu prądu.
- Niestety, ostatnie kwartały to, oprócz sukcesu komercyjnego, także wzrost kosztów tak intensywny, że momentami niwelujący korzyści wynikające ze wzrostu przychodów – tak było w poprzednich dwóch kwartałach. Dlatego też to bardzo dobra informacja, że drugi kwartał 2023 kończymy odwróceniem tego trendu. Częściowe złagodzenie efektu wzrostu kosztów elektryczności dzięki uruchomieniu pierwszych farm zielonej energii w ramach umowy vPPA w połączeniu z dobrymi wynikami komercyjnymi dały nie tylko ustabilizowanie wyniku, ale nawet jego poprawę - podkreśla Andreas Maierhofer.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska dalej zyskuje użytkowników, ma ponad 200 tys. klientów światłowodu. Prąd kosztował 60 proc. więcej