SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

T-Mobile Polska z wyższymi wpływami, po zmianie statystyk prepaidowych liczba klientów zmalała do 12 mln

W 2015 roku T-Mobile Polska zanotował wzrost przychodów o 3,4 proc., a zysk utrzymał się na poziomie zbliżonym do roku poprzedniego. Obecnie z oferty operatora korzysta ponad 12 milionów użytkowników, ponad połowa z nich płaci abonament.

W komunikacie T-Mobile podkreśla, że na wyższe przychody operatora w ub.r. pozytywny wpływ miała integracja operatora z GTS Poland. Ostatecznie kwota przychodów osiągnęła poziom 6,45 mld zł i była wyższa o 3,4 proc. rok do roku.

W raportowany okresie wskaźnik EBIDTA (zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją) zamknął się kwotą ponad 2,42 mld zł. To o 0,2 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2014.

Obecnie baza klientów T-Mobile Polska wynosi 12,05 mln, przy czym ponad połowa (6,56 mln) to użytkownicy płacący abonament, a 5,48 mln to osoby korzystające z kart prepaid. Operator zaznacza, że w ub.r. o 3,6 mln spadła liczba obsługiwanych przez tego operatora kart SIM. Jest to wynik wprowadzenia nowego standardu dotyczącego terminu utrzymywania w systemach numerów prepaid po wygaśnięciu ich ważności (na koniec 2014 r. operator podał, że ma 15,7 mln klientów). T-Mobile poinformował też, że w ub.r. zasięg jego sieci LTE sięgnął 83 proc. populacji Polski.

- W 2015 roku na rynek telekomunikacyjny w Polsce największy wpływ wywierały spadające przychody z usług głosowych oraz wiadomości tekstowych, których nie rekompensował wzrost przychodów z usług mobilnej transmisji danych - podkreśla Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska. - Pomimo tych niekorzystnych trendów T-Mobile Polska utrzymał skonsolidowany zysk EBITDA na stałym poziomie, a integracja z GTS Poland pozwoliła spółce na zwiększenie przychodów całkowitych w 2015 roku. W 2016 roku T-Mobile Polska rozpoczyna wdrażanie nowej strategii rozwoju spółki do 2020 roku, która zakłada wprowadzenie nowego modelu operacyjnego zwiększającego efektywność działania całej organizacji. Jej podstawą są inwestycje w rozbudowę infrastruktury, wdrażanie nowych technologii oraz skupienie się na digitalizacji. Dla klientów nowa strategia oznacza łatwiejszy i szybszy dostęp do cyfrowych usług m.in. dzięki sieci LTE zbudowanej na częstotliwościach 800 MHz - zapowiada Adam Sawicki.

Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska z wyższymi wpływami, po zmianie statystyk prepaidowych liczba klientów zmalała do 12 mln

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Czarek
Może wynik nie powala ale przynajmniej nie trzymają duchów i nie tworzą ofert zbierających simy który po zakończeniu promocji odejdą. Osobiście widzę w tym duży plus bo nie ma kto zapychać sieci jak w przypadku tych operatorów którzy za grosze dają ofertę kiepską jakościowo.
odpowiedź
User
anka
trzeba mieć solidne przychody, aby móc inwestować w firmę i ją rozwijać. brawo tmobile!
odpowiedź
User
DW
Mam nadzieję, że odczują gdy będą musieli wykonać wyrok sądu za bezprawne podniesienie kwoty abonamentu swoim Klientom w trakcie trwania umowy.
odpowiedź