SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telemetria Polska chce podpisać list intencyjny z przedstawicielami rynku dot. badań konsumpcji mediów

We wtorek, 6 listopada br. Telemetria Polska spotka się z przedstawicielami rynku mediów, Międzynarodowym Stowarzyszeniem Reklamy IAA Polska oraz Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej (SAR). Podczas spotkania ma nastąpić podpisanie listu intencyjnego o współpracy dotyczącej konieczności powołania JIC – Joint Industry Comittee - podmiotu, który ma współpracować z rynkiem w celu wypracowania koncepcji badań konsumpcji mediów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Michał Wigurski - szef Telemetria PolskaMichał Wigurski - szef Telemetria Polska

Na 6 listopada Telemetria Polska - zespół roboczy, który z ramienia KRRiT pracuje nad koncepcją nowego pomiaru tele- i audiometrycznego rynku mediów - ma zaplanowane spotkanie z przedstawicielami IAA Polska oraz SAR, na którym przedstawiciele Telemetrii Polska omówią z grupą roboczą (która zostanie powołana przez reprezentantów rynku, ma to być komitet techniczny, który będzie partnerem w wypracowaniu standardów nowych badań konsumpcji mediów) założenia badania i przedstawi obecny stan prac nad ich wdrożeniem.

- Ze swojej strony na spotkaniu z IAA i SAR mamy zaprezentować, jak zaawansowany jest projekt Telemetria Polska. IAA Polska i SAR deklarują wsparcie i zaangażowanie w proces dotyczący ukształtowania ostatecznej wersji badania - do momentu, dopóki nie powstanie porozumienie rynkowe w postaci JIC. W grupie roboczej: Przedstawiciele reprezentantów rynku, członkowie IAA, SAR - objaśnia w rozmowie z nami Michał Wigurski, dyrektor projektu Telemetria Polska.

Jak wynika z naszych informacji, Telemetria Polska liczy także na podpisanie listu intencyjnego o współpracy z przedstawicielami Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA Polska; Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz reprezentantami rynku mediów.

- Jednocześnie Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zaproponowała podpisanie listu intencyjnego dotyczącego powołania reprezentanta rynku – JIC, który ma być partnerem dla regulatora w konsultacjach dotyczących zakresu prac. Zaproponowaliśmy podpisanie listu intencyjnego w tej sprawie i liczymy, że na spotkaniu 6 listopada taki list zostanie podpisany. Chcemy wysłać jasny sygnał, że chcemy rozmawiać z reprezentacją rynku jako całością, a nie poszczególnymi członkami rynku, tak aby być w stanie szybko konsultować i rozwijać projekt – powiedział nam Michał Wigurski.

Spółka Telemetria Polska ma powstać do końca roku

O powstaniu Joint Industry Comittee – podmiotu składającego się z nadawców, reklamodawców, domów mediowych oraz agencji badawczych mówi się od kilku miesięcy. Miałby czuwać nad przeprowadzaniem docelowego badania rynku mediów i odpowiadać za poprawność przeprowadzanych badań, jednocześnie działając we współpracy z rynkiem i przy jego kontroli, by zapewnić pełną transparentność badań.

- Założenie jest takie, że JIC będzie przedstawicielstwem nadawców, reklamodawców, domów mediowych i regulatora. To także jest zawarte w zaproponowanym przez nas liście intencyjnym. Nad koncepcją JIC-u będziemy pewnie pracować wspólnie z grupą roboczą, jej elementy zaprezentujemy we wtorek – zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl szef projektu Telemetria Polska.

Michał Wigurski stwierdza, że „jeśli chodzi o JIC to tutaj dużo zależy od uczestników rynku”. - Dojrzałość wszystkich stron przyspieszy nasze działanie – ocenia.

Zapowiada jednocześnie, że spółka Telemetria Polska (obecnie to zespół roboczy, składający się z kilku osób pracujących w ramach projektu przy Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji) zostanie zarejestrowana prawdopodobnie do końca tego roku, a od przyszłego roku zacznie działalność operacyjną.

Nielsen bierze udział w dialogu technicznym

Przypomnijmy, że Nielsen Audience Measurement Polska, które obecnie odpowiada za pomiar oglądalności telewizji również bierze udział w dialogu technicznym, organizowanym przez Telemetrię.

- Nielsen jest jedną z firm, która aktywnie uczestniczy w dialogu technicznym, składa propozycje rozwiązań badawczych i technologicznych. Jest jedną z kilku firm, z którą prowadzimy intensywne rozmowy co do wypracowania ostatecznego kształtu badań od strony technologicznej i organizacyjnej - mówi nam Wigurski.

Przed kilkoma dniami pisaliśmy o tym, że Telewizja Polska oraz Nielsen negocjują główne zasady audytu badania oglądalności, który na zlecenie publicznego nadawcy ma zostać przeprowadzony przez firmę Sadren. Publiczny nadawca od wielu miesięcy krytykuje pomiar rynku telewizyjnego prowadzony przez firmę Nielsen, podkreślając, że spółka jest monopolistą na rynku, a dostarczane badanie nie jest adekwatne i nie odzwierciedla rzeczywistych udziałów stacji w rynku telewizyjnym w Polsce.

W oparciu o badanie Nielsena następuje rozliczenie budżetów reklamowych alokowanych w telewizji, o wartości ponad 4 mld zł rocznie. Część ekspertów na rynku uważa natomiast, że nowe badanie KRRiT może zagrozić pozycji Nielsena. Jak nieoficjalnie się dowiedzieliśmy, obecnie firma już od kilku miesięcy – niezależnie od działań Telemetrii Polska - pracuje nad poszerzeniem panelu badawczego oraz nową technologią pomiaru. Do tego potrzebna jest jednak akceptacja rynku i zwiększone finansowanie.

KRRiT od kilku miesięcy pracuje nad koncepcją badań

KRRiT, która jest inicjatorem stworzenia nowego pomiaru badań rynku mediów kilka miesięcy temu ogłosiła w tej sprawie dialogi techniczne - jeden dotyczył technologii pomiarowej, a drugi - założeń dla badania założycielskiego oraz jego kontroli. Nad koncepcją pomiaru we współpracy z rynkiem pracuje Telemetria Polska - grupa robocza, która w niedługim czasie ma przerodzić się w spółkę i we współpracy z JIC (Joint Industry Comittee) czuwać nad przeprowadzaniem docelowego badania rynku mediów.

Kolejnym krokiem, jaki podjęła KRRiT było podpisanie umowy ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie, na opracowanie metod badania pilotażowego oraz analizy jego wyników. Z kolei same badania będą realizowane przez Instytut Statystyki i Demografii Szkoły Głównej Handlowej. Wyniki powinny być znane przed końcem tego roku. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl w tym tygodniu może natomiast nastąpić podpisanie umowy na przeprowadzenie testów laboratoryjnych urządzeń do pomiaru mediów.

KRRiT planuje, aby pilotaże nowych rozwiązań pomiarowych ruszyły do końca tego roku. Docelowo badanie miałoby objąć rynek w perspektywie dwóch lat, wstępne wyniki badań miałyby być znane do połowy przyszłego roku. KRRiT do końca br. dysponuje budżetem na nowy projekt w wysokości ok. 15 mln złotych, w przyszłym roku w budżecie państwa przewidziano na ten projekt ok. 40 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Telemetria Polska chce podpisać list intencyjny z przedstawicielami rynku dot. badań konsumpcji mediów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Qeerty
Rynek w końcu musi się dogadać jeśli chce mieć wpływ na badania robione przez Telemetrie. Bardziej interesujące jednak jest jak te badania będą na końcu robione i tego trzeba będzie bardzo pilnować.
odpowiedź