TikTok testuje zakupy w aplikacji
TikTok wciąż przedsiębierze kroki w dziedzinie e-commerce i testuje sprzedaż produktów prosto z aplikacji. Na razie usługa dostępna jest dla użytkowników w Wielkiej Brytanii.
TikTok rozpoczął w Wielkiej Brytanii testowanie sekcji Trendy Beat – można tam bezpośrednio z poziomu aplikacji kupować towary wysyłane z Chin – donosi „Financial Times”.
Według gazety, właściciel platformy, chiński ByteDance, chce w ten sposób konkurować z Amazonem czy gigantem branży z Państwa Środka – Shein. Plan nosi kryptonim „Projekt S” i według informacji „FT” bazuje na danych zgromadzonych przez TikToka na podstawie treści generowanych przez jego użytkowników. Sprzedawane mają być przedmioty modne, pojawiające się w najpopularniejszych nagraniach zamieszczanych na platformie.
„FT” dodaje, powołując się na anonimowe źródła, że TikTok miał także przejąć ważnych pracowników Shein. Gazeta przypomina, że aplikacja Douyin, czyli odpowiednik TikToka przeznaczony na rynek chiński, generuje sprzedaż o wartości 10 mld dol. rocznie.
W grudniu 2021 roku TikTok wystartował w Wielkiej Brytanii z formatem zakupów online na żywo (TikTok Shop). Projekt nie cieszył się jednak raczej sukcesem i platforma zrezygnowała z planów jego rozszerzenia na kontynentalną Europę i USA.
TikTok w Europie ma już 150 mln użytkowników. W maju odwiedziło go 12,56 mln polskich internautów (42,37 proc. zasięgu). Każdy spędził tam średnio 19 godzin, 30 minut i 2 sekundy (dane Mediapanel).
Dołącz do dyskusji: TikTok testuje zakupy w aplikacji