TVN liderem product placement
Z badania przeprowadzonego przez firmę Pentagon Research wynika, iż najwięcej ekspozycji produktów, marek i logotypów pojawia się w stacjach Grupy TVN.
W czerwcu czas ekspozycji w kanałach z tej paczki wyniósł łącznie ponad 2.7 tys. sekund, co firma badawcza wyceniła na prawie 3 mln zł. Łączną wartość czasu poświeconego produktom w serialach w czterech głównych stacjach - TVP1, TVP2, Polsat i TVN (ok. 7 tys. sekund) oszacowano na 6,1 mln złotych.
W badaniu pod uwagę wzięto zarówno produkty z wyeksponowanym logotypem jak i te zasłonięte. Dotyczyło ono nie tylko produktów istniejących na rynku, lecz także wykreowanych dla potrzeb seriali, które potencjalnie mogłyby jednak zaistnieć także w rzeczywistości.
Najmocniej reprezentowane w programach były marki samochodowe, produkty żywnościowe oraz media. W serialach telewizji publicznej niektóre logotypy były świadomie zasłaniane, choć nie zawsze konsekwentnie (przykład: Adidas, Mercedes). Spośród marek istniejących na rynku najczęściej eksponowano takie brandy jak TVN24, Seat, Nutella, VW, Audi, BP, Ford, BMW, Suzuki i Nokia
Wartość ekspozycji oszacowano na podstawie średniego CPT(30) dla każdej ze stacji, w sposób proporcjonalny do liczby sekund na wizji. Nie uwzględniono nieliniowego sposobu wyceny czasu reklamowego w mediach.
Dołącz do dyskusji: TVN liderem product placement