TVN Style na czele stacji lifestylowych. W czołówce Polsat Play i TVN Turbo
W październiku 2014 roku liderem oglądalności wśród stacji lifestylowych był kanał TVN Style. W grupie wszystkich widzów drugie miejsce zajął Polsat Play, ale w grupie komercyjnej wiceliderem było już TVN Turbo.
Udział TVN Style w październiku 2014 roku wyniósł 0,68 proc., po spadku względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 8 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował skierowany do mężczyzn Polsat Play, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 14 proc. i wyniósł 0,57 proc. Tuż za nim znalazł się konkurencyjny kanał TVN Turbo, notujący wzrost o 1,89 proc. do 0,54 proc.
Największy wzrost w zestawieniu zanotował jednak będący na ósmym miejscu Polsat Food, którego wynik w październiku br. poszedł do góry o 60 proc. do 0,08 proc. Z kolei najwięcej stracił kanał BBC Lifestyle, notując spadek o 33,33 proc. Jego wynik to 0,04 proc.
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | ||
Październik | |||
2013 | 2014 | ||
Lp. | Stacja | SHR % | SHR % |
1 | TVN Style | 0,75% | 0,69% |
2 | Polsat Play | 0,50% | 0,57% |
3 | TVN Turbo | 0,53% | 0,54% |
4 | Polsat Cafe | 0,28% | 0,33% |
5 | TLC | 0,38% | 0,32% |
6 | Domo+ | 0,08% | 0,11% |
7 | kuchnia+ | 0,13% | 0,11% |
8 | Polsat Food | 0,05% | 0,08% |
9 | BBC Lifestyle | 0,06% | 0,04% |
10 | Viacom Blink | 0,02% | 0,00% |
Wśród widzów pomiędzy 16. a 49. rokiem życia pozycja lidera także należała do stacji TVN Style, której udział spadł tutaj o 4,12 proc. i wyniósł 0,93 proc. Drugie miejsce zajął kanał TVN Turbo, notujący wzrost o 12 proc. do 0,84 proc.
Małgorzata Łupina, zastępca dyrektora programowego Grupy TVN, sukces obu kanałów lifestylowych TVN tłumaczy m.in. tym, że stawiają na własne, oryginalne programy. - W jesiennej ramówce TVN Style pojawiło się 19 własnych produkcji, a w TVN Turbo aż 21 - podkreśla Łupina.
Poza tym na ich antenach zobaczyć można pozycje zagraniczne. Jak podkreśla Łupina, szczególnym uznaniem cieszy się piątkowe pasmo dokumentalne TVN Style prezentujące filmy z całego świata. - TVN Style i TVN Turbo to stacje, które idą z duchem czasu, mobilizują widza do działania, zmieniają go i rozwijają - dodaje Małgorzata Łupina.
Ostatnia lokata podium należała do Polsatu Play z wynikiem na poziomie 0,66 proc. Zanotował on największy wzrost w rankingu, wynoszący 13,79 proc. W tej grupie najwięcej stracił kanał TLC - było to 21,43 proc.
Wirtualnemedia.pl | 16-49 | ||
Październik | |||
2013 | 2014 | ||
Lp. | Stacja | SHR % | SHR % |
1 | TVN Style | 0,97% | 0,93% |
2 | TVN Turbo | 0,75% | 0,84% |
3 | Polsat Play | 0,58% | 0,66% |
4 | TLC | 0,56% | 0,44% |
5 | Polsat Cafe | 0,35% | 0,36% |
6 | kuchnia+ | 0,11% | 0,11% |
7 | Domo+ | 0,09% | 0,09% |
8 | BBC Lifestyle | 0,08% | 0,08% |
9 | Polsat Food | 0,07% | 0,06% |
10 | Viacom Blink | 0,01% | 0,01% |
Dołącz do dyskusji: TVN Style na czele stacji lifestylowych. W czołówce Polsat Play i TVN Turbo