SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP 1: Gonera wygrał z konkurencją, ale tracił widzów

Emitowany w piątkowe wieczory w TVP 1 serial sensacyjny "Determinator" cieszył się co prawda większą popularnością niż programy nadawane o tej porze w konkurencyjnych stacjach, ale oglądalność ostatnich odcinków produkcji była niższa od tej, jaką miały pierwsze epizody.

Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl, serial "Determinator" obejrzało średnio 3,32 mln widzów, a przeciętny udział TVP 1 w czasie emisji produkcji wyniósł 21,16 proc. (w 4+) i 17,85 proc. (w 16-49). Serial przez trzy miesiące nadawania stopniowo tracił impet - pierwszy odcinek przyciągnął aż ok. 5,2 mln osób, zaś ostatni zgromadził tylko niecałą połowę tej widowni.

"Determinator" obniżył oglądalność piątkowego pasma Jedynki między 20.20 a 21.10. W analogicznym okresie zeszłego roku o tej porze publiczny kanał wybierało bowiem 3,58 mln widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 22,40 proc. i 22,45 proc..

Wszyscy 4+
16-49
Data AMR SHR % SHR %
04-01-2008 5 190 480 32,04% 29,24%
11-01-2008 4 306 628 28,85% 26,08%
18-01-2008 3 526 436 23,15% 18,53%
25-01-2008 3 579 667 23,64% 20,00%
01-02-2008 3 353 517 22,05% 18,02%
08-02-2008 3 094 992 20,63% 18,08%
15-02-2008 2 625 195 17,04% 15,01%
22-02-2008 2 574 549 17,64% 14,94%
29-02-2008 2 869 663 20,00% 17,02%
07-03-2008 2 385 801 15,79% 12,54%
14-03-2008 2 690 842 17,99% 13,92%
21-03-2008 2 648 609 18,85% 15,08%
28-03-2008 2 494 935 16,40% 12,31%
średnia 3 180 037 21,16% 17,85%


Jednak w paśmie nadawania "Determinatora" to Jedynka była liderem. Na drugim miejscu znalazła się stacja TVN, emitująca o tej porze filmy w ramach "Superkina" - oglądało je 3 mln osób. Za TVN-em uplasowały się: Polsat (także filmy; 2,8 mln) i Dwójka (kabarety, filmy i "Gwiazdy tańczą na lodzie"; 2,67 mln).

Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR %
TVP 1 - Determinator 3 180 037 21,16%
TVN 3 002 338 19,97%
Polsat 2 802 554 18,65%
TVP 2 2 673 238 17,78%

Z reklam emitowanych przy serialu TVP 1 zarobiła w sumie 4,56 mln zł. Wpływy ze spotów umieszczonych przy pierwszym odcinku (nadanym na początku stycznia, czyli wtedy, kiedy jest bardzo mało reklam) wyniosły tylko 76 tys. zł, zaś pokazany w piątek 28 marca ostatni epizod przyniósł dochód wynoszący aż 692 tys. zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Z danych telemetrycznych wynika, że serial przyciągał przed telewizory głównie kobiety, widzów powyżej czterdziestki, mieszkańców wsi i najmniejszych miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.



ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 46,98% 98

Kobiety 53,02% 102
Wiek 4- 9 1,97% 32

10- 15 2,47% 33

16 - 19 1,94% 31

20 - 24 2,62% 30

25 - 29 3,37% 40

30 - 34 5,82% 74

35 - 39 5,67% 84

40 - 44 6,81% 104

45 - 49 9,32% 121

50 - 54 11,11% 135

55 - 59 11,84% 165

60+ 37,06% 202
Wlk.miasta Wieś 40,85% 106

< 50 tys. 27,38% 115

50-100 tys. 7,27% 81

100-200 tys. 6,85% 86

> 200 tys. 17,66% 85
Zawód Top management 6,32% 76

Pracownicy szczebla średniego 10,73% 80

Pracownicy fizyczni i rolnicy 19,68% 100

Emeryci 48,85% 189

Inne 14,42% 44
Wykształcenie Podstawowe 50,45% 114

Średnie 33,78% 112

Wyższe 11,32% 95

Inne 4,44% 32


Na razie nie zapadła decyzja, czy powstanie druga seria "Determinatora".

Dołącz do dyskusji: TVP 1: Gonera wygrał z konkurencją, ale tracił widzów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl