TVP z nową wersją serwisu VoD. Sufin: chcemy być numerem 1 w Polsce
Telewizja Polska uruchomiła nową odsłonę swojego serwisu VoD. W witrynie zmieniono układ treści i szatę graficzną oraz wprowadzono w pełni technologię responsywną. - Chcemy być najpopularniejszym na polskim rynku serwisem VoD pod względem liczby użytkowników i odtworzeń - zapowiada Jakub Sufin, dyrektor Ośrodka Mediów Interaktywnych w TVP.
Serwis VoD.TVP.pl ma teraz menu podzielone na trzy główne kategorie: Katalog (z podkategoriami: Programy, Seriale, Filmy fabularne, Filmy dokumentalne, Dla dzieci, Informacje i publicystyka oraz Retro), Przegapiłeś w tv? (z najnowszymi odcinkami programów i seriali TVP) oraz Na żywo (odsyłająca do strony TVP Stream, na której można oglądać na żywo TVP Info, TVP Parlament i stacje regionalne TVP). Pojawiła się też zakładka „Zobacz zanim wygaśnie” prezentująca treści, które niebawem nie będą już dostępne na stronie.
Witryna działa w oparciu o technologię Responsive Web Design, dzięki której automatycznie dostosowuje się do wielkości ekranu, na którym jest przeglądana. Zyskała też nową szatę graficzną oraz wyszukiwarkę, która lepiej niż dotychczas prezentuje zasoby serwisu.
Tak jak poprzednio niektóre produkcje (część filmów i premierowe odcinki seriale) są dostępne odpłatnie, ceny pojedynczych materiałów wynoszą zazwyczaj od 5 do 10 zł.
W pierwszej połowie ub.r. po wygaśnięciu umów seriale i programy Telewizji Polskiej zniknęły z platform Ipla (należy do Cyfrowego Polsatu) i VoD.pl (będącej własnością Grupy Onet-RAS Polska). Od tej pory są dostępne wyłącznie w serwisie VoD.TVP.pl.
Na stronie można też oglądać sporo archiwalnych materiałów. - Obok najnowszych produkcji, przedpremierowych i premierowych odcinków najpopularniejszych seriali zamierzamy promować na stronie głównej klasyczne produkcje Telewizji Polskiej, m.in. seriale „Wojna domowa”, „Stawiam na Tolka Banana”, „Czterdziestolatek”, „Kariera Nikodema Dyzmy” czy „Stawka większa niż życie”. Staramy się je przybliżyć widzom. Przy czym ograniczeniem w bezpłatnym udostępnianiu są istniejące i obowiązujące nas umowy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jakub Sufin, dyrektor Ośrodka Mediów Interaktywnych w Telewizji Polskiej.
Telewizja Polska podaje, że udostępnia obecnie w serwisie VoD.TVP.pl ponad 43,5 tys. materiałów wideo, w tym ponad 100 różnych seriali. - Chcemy być najpopularniejszym na polskim rynku serwisem VoD pod względem liczby użytkowników i odtworzeń. Taki cel stawiamy sobie na najbliższe dwa lata. Jeśli chodzi o zasoby treści, już jesteśmy największym serwisem. Mamy ok. 400 tys. odcinków programów, seriali, przedstawień teatralnych i filmów. To największa biblioteka wideo w Polsce - podkreśla Jakub Sufin.
Według badania Gemius/PBI w marcu br. serwis VoD.TVP.pl zanotował 2,61 mln realnych użytkowników, 33,66 mln odsłon oraz 2 godziny i 47:25 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika.
Dołącz do dyskusji: TVP z nową wersją serwisu VoD. Sufin: chcemy być numerem 1 w Polsce