TVP1 i TVN na czele rynku telewizyjnego. TVN24 ucieka TVP Info, „Wiadomości” przed „Faktami”
W minionym tygodniu pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zajęła TVP1. Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do TVN. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującej TVP1 w okresie od 29 lutego do 6 marca 2016 roku zmniejszył się o 0,13 pkt. proc. do 11,49 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,15 pkt. proc. i wyniósł 11,41 proc.
Na ostatniej pozycji podium uplasował się Polsat. Wynik tej stacji to 11,02 proc., po wzroście o 0,42 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,77 proc.; do góry o 0,40 pkt. proc.).
Relatywnie wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN24 (3,62 proc.; do góry o 0,04 pkt. proc.), TVN7 (3,27 proc.; + 0,30 pkt. proc.), Puls 2 (1,80 proc.; + 0,11 pkt. proc.), Stopklatka TV (0,99 proc.; + 0,06 pkt. proc.) i Focus TV (0,93 proc.; + 0,12 pkt. proc.).
Warto zauważyć, że duży spadek odnotował informacyjny kanał TVP Info - w dół o 0,38 pkt. proc.
Wszyscy 4+ | 22.02.2016 - 28.02.2016 | 29.02.2016 - 06.03.2016 | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVP1 | 816 848 | 11,62% | 808 823 | 11,49% |
2 | TVN | 812 849 | 11,56% | 802 966 | 11,41% |
3 | Polsat | 745 127 | 10,60% | 775 261 | 11,02% |
4 | TVP2 | 588 474 | 8,37% | 617 423 | 8,77% |
5 | TVN24 | 251 968 | 3,58% | 254 714 | 3,62% |
6 | TV PULS | 238 511 | 3,39% | 236 388 | 3,36% |
7 | TVN7 | 208 541 | 2,97% | 230 091 | 3,27% |
8 | TV4 | 227 781 | 3,24% | 228 956 | 3,25% |
9 | TVP INFO | 247 416 | 3,52% | 220 676 | 3,14% |
10 | Puls 2 | 119 150 | 1,69% | 126 374 | 1,80% |
11 | TTV | 117 182 | 1,67% | 119 639 | 1,70% |
12 | TV6 | 115 452 | 1,64% | 111 608 | 1,59% |
13 | Polsat2 | 95 271 | 1,36% | 96 554 | 1,37% |
14 | TVP Seriale | 91 410 | 1,30% | 86 210 | 1,22% |
15 | TVP Rozrywka | 83 439 | 1,19% | 78 704 | 1,12% |
16 | Stopklatka | 65 675 | 0,93% | 69 459 | 0,99% |
17 | Polsat News | 70 185 | 1,00% | 69 442 | 0,99% |
18 | TVP3 | 64 664 | 0,92% | 66 499 | 0,94% |
19 | Fokus TV | 56 807 | 0,81% | 65 760 | 0,93% |
20 | TVP ABC | 60 291 | 0,86% | 58 223 | 0,83% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Stacja ta zwiększyła udział o 0,19 pkt. proc. do 14,35 proc. Na drugim miejscu znalazł się Polsat, którego udział uplasował się na poziomie 12,95 proc., po wzroście o 0,10 pkt. proc.
Na ostatnią pozycję podium awansowała Dwójka - udział tej stacji wyniósł 7,53 proc., po wzroście o 0,44 pkt. proc. Zaś na czwartą lokatę spadła Jedynka (w dół o 0,06 pkt. proc. do 7,29 proc.).
Wszyscy 16-49 | 22.02.2016 - 28.02.2016 | 29.02.2016 - 06.03.2016 | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVN | 377 014 | 14,16% | 386 560 | 14,35% |
2 | Polsat | 342 060 | 12,85% | 348 842 | 12,95% |
3 | TVP2 | 188 719 | 7,09% | 202 940 | 7,53% |
4 | TVP1 | 195 714 | 7,35% | 196 327 | 7,29% |
5 | TV PULS | 105 197 | 3,95% | 102 587 | 3,81% |
6 | TV4 | 100 032 | 3,76% | 99 434 | 3,69% |
7 | TVN7 | 83 057 | 3,12% | 89 890 | 3,34% |
8 | TVN24 | 63 488 | 2,38% | 64 451 | 2,39% |
9 | Puls 2 | 51 944 | 1,95% | 53 668 | 1,99% |
10 | TTV | 50 449 | 1,89% | 51 065 | 1,90% |
11 | TV6 | 50 699 | 1,90% | 49 029 | 1,82% |
12 | TVP Seriale | 43 118 | 1,62% | 42 998 | 1,60% |
13 | Polsat2 | 38 226 | 1,44% | 36 149 | 1,34% |
14 | TVP INFO | 32 874 | 1,23% | 32 605 | 1,21% |
15 | Fokus TV | 24 086 | 0,90% | 30 341 | 1,13% |
16 | Polo TV | 37 591 | 1,41% | 30 258 | 1,12% |
17 | TVP Rozrywka | 30 178 | 1,13% | 26 251 | 0,97% |
18 | Polsat Film | 21 697 | 0,81% | 25 587 | 0,95% |
19 | TVN Style | 23 869 | 0,90% | 23 993 | 0,89% |
20 | Stopklatka | 26 536 | 1,00% | 23 668 | 0,88% |
1 2
Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVN na czele rynku telewizyjnego. TVN24 ucieka TVP Info, „Wiadomości” przed „Faktami”