„Twój Styl” liderem pism luksusowych, „Shape” o 39 proc. w dół
W lutym 2014 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych był „Twój Styl”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Cosmopolitan”, a na przeciwnym biegunie znalazło się „Shape”.
Najchętniej kupowanym pismem luksusowym w Polsce pozostaje „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem tego miesięcznika w lutym 2014 roku wyniosła 190 979 egz., po spadku względem lutego 2013 roku o 17,84 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki
Druga pozycja należała do miesięcznika „Avanti” (Agora), którego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 18,50 proc. i wyniósł 84 494 egz.
Z szóstej na trzecią lokatę awansował magazyn „Joy” (Marquard Media Polska) z wynikiem na poziomie 80 496 egz. Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie zwiększyła się o 2,39 proc.
Największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł magazyn „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska), który awansował z miejsca siódmego na piąte. Jego sprzedaż ogółem w lutym br. zwiększyła się bowiem o 11,54 proc. i wyniosła 79 331 egz. W lipcu ub.r. tytuł ten został odświeżony, a jego cena spadła z 5,99 zł do 3,99 zł (więcej na ten temat).
Natomiast najwięcej stracił miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska), który w zestawieniu zajął miejsce ostatnie. Sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 21 273 egz., po spadku o 38,67 proc.
Wirtualnemedia.pl | luty | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Twój Styl | 300 977 | 192 218 | 190 979 | 399 835 | 232 610 | 232 460 |
Avanti | 143 300 | 84 860 | 84 494 | 160 800 | 103 778 | 103 671 |
Joy | 160 000 | 90 496 | 80 496 | 150 000 | 78 617 | 78 617 |
Zwierciadło | 133 000 | 79 606 | 79 606 | 140 000 | 81 831 | 81 831 |
Cosmopolitan | 160 000 | 79 331 | 79 331 | 140 000 | 71 122 | 71 122 |
Pani | 139 999 | 76 899 | 76 685 | 149 960 | 82 065 | 81 701 |
Glamour | 165 370 | 68 777 | 68 777 | 176 500 | 79 880 | 79 880 |
Elle | 110 000 | 54 759 | 52 759 | 120 000 | 59 303 | 57 303 |
In Style - Edycja Polska | 105 000 | 47 523 | 47 523 | 124 000 | 60 395 | 60 395 |
Uroda | 81 940 | 33 120 | 33 120 | 113 500 | 43 998 | 37 998 |
Shape | 38 000 | 21 273 | 21 273 | 42 000 | 34 684 | 34 684 |
W lutym 2014 roku w porównaniu do stycznia 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 7,37 proc.) pochwalić się mógł „Shape”. Z kolei najwięcej stracił tutaj miesięcznik „Cosmopolitan” - było to 34,91 proc.
Wydawany przez Marquard Media Polska magazyny "Hot Moda & Shopping" i „Harper’s Bazaar” miał łączone wydania styczniowo-lutowe. Sprzedaż ogółem tego pierwszego tytułu wyniosła 61 327 egz., a drugiego - 36 526 egz.
Wirtualnemedia.pl | 2014 | |||||
ZKDP | luty | styczeń | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Twój Styl | 300 977 | 192 218 | 190 979 | 300 930 | 184 931 | 183 692 |
Avanti | 143 300 | 84 860 | 84 494 | 146 000 | 91 655 | 91 289 |
Joy | 160 000 | 90 496 | 80 496 | 160 000 | 89 360 | 89 360 |
Zwierciadło | 133 000 | 79 606 | 79 606 | 140 000 | 80 821 | 80 821 |
Cosmopolitan | 160 000 | 79 331 | 79 331 | 160 000 | 121 884 | 121 884 |
Pani | 139 999 | 76 899 | 76 685 | 144 981 | 92 695 | 92 431 |
Glamour | 165 370 | 68 777 | 68 777 | 157 960 | 69 893 | 69 893 |
Elle | 110 000 | 54 759 | 52 759 | 109 989 | 57 841 | 55 841 |
In Style - Edycja Polska | 105 000 | 47 523 | 47 523 | 110 000 | 52 436 | 52 436 |
Uroda | 81 940 | 33 120 | 33 120 | 88 540 | 38 704 | 32 704 |
Shape | 38 000 | 21 273 | 21 273 | 38 000 | 19 813 | 19 813 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” liderem pism luksusowych, „Shape” o 39 proc. w dół