SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Twój Styl” najchętniej czytany w naszym kraju, ale czołówka traci

W okresie marzec-sierpień 2012 prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa. Liderem pozostał „Twój Styl”, a w pierwszej dziesiątce znalazły się aż cztery miesięczniki poradnikowe dla pań.

Z najnowszej fali badania PBC General opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl, obejmującej okres od marca do sierpnia br., wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wtedy 11,67 proc. czytelników. Rok wcześniej było ich 12,28 proc. Pomimo spadku, tytuł ten jednak nadal zachowuje sporą przewagę nad pozostałymi magazynami.

Drugie miejscu w rankingu zajęła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,26 proc., która zanotowała spadek o 0,66 pkt. proc.

Z czwartej na trzecią pozycję w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników awansował wnętrzarski magazyn „Cztery Kąty” (Agora), który w analizowanym okresie czytany był przez 8,28 proc. respondentów. Zanotował on jednak spadek czytelnictwa o 0,77 pkt. proc.

Na miejsce tuż po za podium z trzeciej pozycji spadł popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska). Jego czytelnictwo w okresie marzec-sierpień br. wyniosło 7,99 proc., czyli o 1,17 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei piątą lokatę w top 10 zajął magazyn budowlany „Murator” (Murator) z wynikiem na poziomie 7,35 proc.

W pierwszej dziesiątce zestawienia najchętniej czytanych miesięczników znalazły się aż cztery pisma poradnikowe dla pań. Obok wspomnianej „Claudii”, na szóstym miejscu uplasował się “Poradnik Domowy” (Agora), czytany przez 7,29 proc. osób. Z kolei na kolejnej pozycji znalazła się „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer), natomiast oczko niżej - „Dobre Rady” (Burda Media Polska). Wszystkie powyższe tytuły zanotowały jednak spadki czytelnictwa.

Na miejscu 9. z wynikiem na poziomie 5,66 proc. zadebiutował magazyn „Komputer Świat”, będący rok wcześniej dwutygodnikiem.

Wirtualnemedia.pl marzec 2012-sierpień 2012 marzec 2011-sierpień 2011
PBC
Tytuł Procent respondentów
Twój Styl 11,67% 12,28%
Claudia 9,26% 9,92%
Cztery Kąty 8,28% 9,05%
Focus 7,99% 9,16%
Murator 7,35% 8,25%
Poradnik Domowy 7,29% 8,14%
Kobieta i Życie 6,80% 7,38%
Dobre Rady 5,72% 6,15%
Komputer Świat 5,66% -
Przepisy Czytelników 5,60% -
Świat Kobiety 5,48% 6,39%
Mój Piękny Ogród 5,46% 6,57%
Przyślij Przepis! 5,14% 3,97%
Olivia 5,10% 6,58%
National Geographic 4,98% 6,06%
Avanti 4,86% 5,53%
Auto Moto 4,82% 4,94%
Działkowiec 4,65% 5,11%
Mamo To Ja 4,31% 4,42%
Świat Wiedzy 4,06% -
Glamour 3,92% 4,67%
Pani 3,57% 3,98%
CKM 3,09% 3,88%
CD Action 3,01% 3,29%
Joy 2,92% 3,28%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 2,90% -
Cosmopolitan 2,72% 3,39%
Dom & Wnętrze 2,68% 3,14%
Moje Mieszkanie 2,64% 3,29%
PC Format 2,52% 2,94%
Auto Motor i Sport 2,48% 2,64%
Moje Gotowanie 2,44% 3,03%
Zwierciadło 2,35% 2,48%
Elle 2,14% 2,66%
Uroda 2,10% 2,50%
Playboy 2,10% 2,53%
Samo Zdrowie 2,03% 2,77%
Świat Motocykli 2,01% 2,02%
M jak mieszkanie 2,01% 2,98%
Logo 1,95% 2,26%
Naj Magazyn 1,93% 2,54%
Focus Historia 1,93% -
Twoje Dziecko 1,91% -
Dziecko 1,87% 2,21%
Auto Świat Poradnik 1,85% 1,80%
Zdrowie 1,84% 2,53%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 1,80% 2,30%
Moda na Zdrowie 1,80% 2,50%
Men's Health 1,77% 1,65%
TopGear 1,77% 1,90%
PC World 1,76% -
Kwietnik 1,76% 2,03%
Ładny Dom 1,73% 1,55%
Magazyn Futbol 1,70% 1,95%
Charaktery 1,69% 1,83%
Dobre Wnętrze 1,69% 2,05%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 1,54% 1,98%
Przepis na Zdrowie 1,48% -
National. Geographic. Traveler 1,45% 1,66%
Kuchnia 1,44% 2,14%
Chip 1,42% 1,60%
Twój Maluszek 1,41% 1,86%
Wróżka 1,33% 1,50%
M jak Mama 1,31% 1,57%
Przepis na Ogród 1,31% 1,32%
Burda 1,29% 1,38%
Bravo Girl 1,29% 1,44%
Majster 1,25% 1,25%
Film 1,24% 1,66%
Na ścieżkach życia 1,15% 1,12%
Forbes 1,13% 1,45%
21. wiek 1,09% 0,93%
Vita 1,05% 1,69%
InStyle 1,01% 1,22%
Zbuduj Dom 0,96% 1,13%
Gotuj Krok po Kroku 0,92% -
Twist 0,87% 0,96%
Reader's Digest 0,87% 1,21%
Weranda 0,85% 0,75%
Sól i Pieprz 0,78% 1,08%
Shape 0,75% 0,99%
Podróże 0,75% 0,75%
Sukces 0,72% 0,69%
Voyage 0,68% 0,81%
Hot Moda & Shopping 0,68% 0,81%
Fun Club 0,53% 0,44%
Architektura-Murator 0,47% 0,46%
SENS Rozwój Zdrowie Piękno 0,46% -
Żagle 0,46% 0,48%
Maxim Polska 0,46% -


Wśród dwumiesięczników i kwartalników najchętniej czytanym magazynem zostało “Samo Zdrowie”
(Burda Media Polska). W analizowanym okresie sięgało po nie 2,45 proc. pytanych, rok wcześniej tytuł ten był miesięcznikiem.

Na drugim miejscu znalazł się magazyn „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska) z wynikiem wynoszącym 2,28 proc., a na trzecim - „Auto Świat 4x4” (także Ringier Axel Springer Polska), którego czytelnictwo wyniosło 1,85 proc. 

Wirtualnemedia.pl marzec 2012-sierpień 2012 marzec 2011-sierpień 2011
PBC
Tytuł Procent respondentów
Samo Zdrowie (kwartalnik) 2,45% -
Komputer Świat Twój Niezbędnik 2,28% 3,12%
Auto Świat 4x4 1,85% 2,12%
Komputer Świat Gry 1,52% 1,73%
Komputer Świat Ekspert 1,31% 1,49%
Sól i Pieprz 1,16% -
Rodzice (kwartalnik) 1,10% 1,56%
Play 0,71% 0,47%
Elle Decoration 0,58% 0,69%
Weranda Country 0,35% 0,31%
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita) 0,23% 0,19%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca 2011 do sierpnia 2011 roku na losowej próbie 24 480 przypadków i w okresie od marca 2012 roku do sierpnia 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” najchętniej czytany w naszym kraju, ale czołówka traci

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
anka
To nie czytelnictwo, tylko odpowiedź na pytanie: JAKIE ZNA PANI TYTU ŁY...
a takie, bo są najdłużej na rynku.
0 0
odpowiedź
User
Gosia
zapraszam. www.salazar.pl
0 0
odpowiedź