SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tydzień w reklamie tv: Polsat mocno w górę, TVN i TVP w dół

W minionym, długoweekendowym tygodniu cennikowo na reklamę telewizyjną w Polsce wydano 381,5 mln zł. Dużo więcej niż tydzień wcześniej zarobił z reklam Polsat, za to nieznacznie mniej TVN, TVP1 i TVP2.

Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w ubiegłym tygodniu cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną były aż o 16 mln zł wyższe niż tydzień wcześniej (zobacz szczegółowe dane z tamtego okresu). O 14 mln zł więcej przeznaczono na reklamy telewizyjne żywności, a po 10 mln zł więcej - na reklamy kosmetyków oraz leków i farmaceutyków. Za to telewizyjne wydatki reklamowe branży telekomunikacyjnej spadły o 7 mln zł, a finansowej - aż o 11 mln zł.

Tydzień w reklamie telewizyjnej (1-7 maja 2012)
sektorcennikowe wydatkiudział proc.
ŻYWNOŚĆ115 276 290,20 zł30,22
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA54 088 861,05 zł14,18
PRODUKTY ZDROWOTNE LEKI47 178 526,10 zł12,37
TELEKOMUNIKACJA34 563 135,60 zł9,06
SPRZEDAŻ29 476 355,70 zł7,73
ROZRYWKA KULTURA20 812 721,40 zł5,46
DOMOWE ŚRODKI CZYSTOŚCI14 475 936,50 zł3,79
FINANSE12 037 734,25 zł3,16
PRODUKTY DLA DZIECI11 559 035,00 zł3,03
WYPOSAŻENIE DOMU I BIURA6 903 106,90 zł1,81
USŁUGI6 454 222,10 zł1,69
MOTORYZACJA TRANSPORT6 215 002,00 zł1,63
MARKETING5 492 164,90 zł1,44
BUDOWNICTWO3 860 323,00 zł1,01
INNE3 617 101,90 zł0,95
ODZIEŻ OBUWIE3 591 598,40 zł0,94
PRODUKTY DLA ZWIERZĄT3 038 562,30 zł0,8
ROLNICTWO OGRODNICTWO2 848 881,10 zł0,75
PRZEMYSŁ600,00 zł0
RAZEM381 490 158,40 zł


Polsat cennikowo zarobił z reklam aż o 12 mln zł więcej niż tydzień wcześniej, dzięki czemu wyprzedził TVN, którego wpływy reklamowe spadły o 1,5 mln zł. Również mniej niż tydzień wcześniej zarobiły z reklam TVP1 i TVP2 - odpowiednio o 3 i 1,5 mln zł.

>>> TVP1 liderem w długi weekend majowy, w dół TVN i Polsat

Tydzień w reklamie telewizyjnej (1-7 maja 2012)
stacjacennikowe wpływyudział proc.
Polsat85 156 850,00 zł22,32
TVN69 680 355,00 zł18,27
TVP125 360 835,00 zł6,65
TVP219 254 560,00 zł5,05
VIVA Polska9 070 545,00 zł2,38
TV48 593 495,00 zł2,25
AXN8 326 095,00 zł2,18
Discovery7 313 475,00 zł1,92
Comedy Central6 820 225,00 zł1,79
TVN246 768 245,50 zł1,77
Disney Channel6 069 465,00 zł1,59
TLC5 238 615,00 zł1,37
National Geographic5 148 750,00 zł1,35
Disney XD4 666 495,00 zł1,22
TV PULS4 583 280,00 zł1,20
Eska TV4 246 505,00 zł1,11
FOXLife4 092 200,00 zł1,07
Investigation Discovery3 860 385,00 zł1,01
Polo TV3 728 545,00 zł0,98
TVN73 635 175,00 zł0,95

Dołącz do dyskusji: Tydzień w reklamie tv: Polsat mocno w górę, TVN i TVP w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl