Tygodniki poradnikowe w dół, liderem 'Chwila dla Ciebie'
W listopadzie 2008 trzy z pięciu tygodników poradnikowych miały niższą sprzedaż niż w analogicznym okresie ub. r. Najwięcej zyskał tygodnik "Naj" (G+J Polska), ale w rankingu znalazł się dopiero na drugim miejscu. Liderem była "Chwila dla Ciebie" (Wydawnictwo Bauer).
Sprzedaż ogółem "Chwili dla Ciebie" w listopadzie 2008 r. wyniosła 329 504 egz. i była o 3,5 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął tygodnik "Naj", który pod koniec czerwca 2008 przeszedł relaunch i obniżył cenę do 1 zł (początkowo do 0,50 zł). Jego sprzedaż w listopadzie ub. r. w porównaniu do listopada 2007 r. wzrosła o 83 proc. do 308 615 egz.
Dopiero na pozycji trzeciej znalazł się dotychczasowy lider,
tygodnik "Tina" (Wydawnictwo Bauer) - spadek sprzedaży o 23 proc.
do 275 074 egz.
listopad |
||||
|
2008 |
2007 |
||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Chwila dla Ciebie | 458 031 | 329 504 | 479 915 | 341 746 |
Naj | 534 103 | 308 614 | 391 411 | 168 901 |
Tina | 469 399 | 275 074 | 519 913 | 358 011 |
Pani Domu | 494 338 | 258 581 | 450 000 | 193 906 |
Przyjaciółka | 416 710 | 217 469 | 516 725 | 311 261 |
Porównanie sprzedaży z listopada 2008 r. do sprzedaży z
października 2008 r. pokazuje, że najwięcej straciła
"Tina".
2008 | ||||
listopad | październik | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Chwila dla Ciebie | 458 031 | 329 504 | 443 601 | 291 294 |
Naj | 534 103 | 308 614 | 494 271 | 245 791 |
Tina | 469 399 | 275 074 | 526 265 | 355 322 |
Pani Domu | 494 338 | 258 581 | 392 440 | 176 313 |
Przyjaciółka | 416 710 | 217 469 | 427 563 | 222 766 |
Dołącz do dyskusji: Tygodniki poradnikowe w dół, liderem 'Chwila dla Ciebie'