Udany debiut kanału ZigZap
ZigZap - "Strzał w dziesiątkę"? - tak przynajmniej twierdzi nadawca kanału
Wprowadzenie 16 października 2004 roku kanału dla młodzieży ZigZap okazało się celną odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku. ZigZap trafił w gusta młodych widzów, odniósł sukces marketingowy i zyskał mocną pozycję wśród reklamodawców - poinformował nadawca w komunikacie prasowym.
ZigZap - jedyny w Polsce kanał telewizyjny dla nastolatków, który zastąpił produkowany wcześniej dziecięcy MiniMax - został przyjęty z dużym zainteresowaniem i aprobatą, zarówno przez widzów, jak i reklamodawców. Wpływy ze sprzedaży reklam w pierwszym miesiącu nadawania kanału w nowej formule przewyższają analogiczne wpływy uzyskane przez MiniMaksa w ostatnich miesiącach. Dochody reklamowe w okresie od 16 października do 16 listopada 2004 stanowią aż 285% wpływów z tego samego przedziału czasowego w ubiegłym roku (dane AGB Polska). Na antenie ZigZapa najchętniej reklamują się producenci artykułów spożywczych i zabawek. Dzięki wprowadzeniu nowych autorskich programów, takich jak: "Przymierzalnia", "Transsport", "Wielka Płyta", "Krewni i znajomi królika" oraz "Zap Room" pojawiło się też duże zainteresowanie branży odzieżowej i telekomunikacyjnej.
Sukces wśród reklamodawców jest wynikiem popularności ZigZapa w grupie docelowej stacji. Wśród młodzieży w wieku 10-15 lat, mającej dostęp do platformy cyfrowej Cyfra++, jest niekwestionowanym liderem. W tygodniu, w którym go wprowadzono, zdobył od razu 14,5% SHR (udziału w widowni telewizyjnej). W Panelu Polska (telewizja kablowa i satelitarna) udział ZigZapa w widowni telewizyjnej (grupa 10-15 lat) utrzymuje się na wysokim poziomie 3 - 4,60% SHR, co daje mu pierwsze miejsce wśród widzów
w tej grupie wiekowej.
Dołącz do dyskusji: Udany debiut kanału ZigZap