UOKiK interweniuje ws. serwisów do rezerwacji hoteli: koniec klauzul najwyższego uprzywilejowania
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) skłonił cztery największe platformy rezerwacji hoteli w Polsce do rezygnacji ze stosowania klauzul najwyższego uprzywilejowania. - To mogło uniemożliwiać konsumentom dokonanie rezerwacji po niższej cenie - przekonuje regulator.
O postępowaniu w sprawie platform rezerwacji hoteli prowadzonym od grudnia 2014 r. UOKiK poinformował w komunikacie. Wynika z niego, że regulator zbadał praktyki stosowane przez serwisy internetowe oferujące rezerwację miejsc w hotelach, hostelach i kwaterach prywatnych.
Z ustaleń UOKiK wynika, że niektóre platformy stosowały w umowach z hotelami klauzule najwyższego uprzywilejowania. Tego typu zapisy gwarantowały, że cena, dostępność miejsc oraz inne warunki oferty prezentowane na konkretnej platformie będą nie mniej korzystne niż oferowane przez konkurencyjne portale.
Takie postępowanie mogło, w opinii UOKiK-u uniemożliwiać klientom dokonanie rezerwacji w niższej cenie za pośrednictwem innych witryn. Regulator zaznaczył, że wspomniane klauzule stosowało czterech właścicieli działających w Polsce platform rezerwacyjnych: Hotel Reservation Service (obsługujący m.in. hrs.pl), Expedia Lodging Partner (m.in. expedia.com), Booking.com (m.in. booking.com) oraz eTravel (m.in. hotele.pl).
Regulator ujawnia, że w toku postępowania wszyscy wymienieni operatorzy serwisów rezerwacyjnych dobrowolnie zgodzili się zrezygnować ze stosowania klauzul najwyższego uprzywilejowania - trzech z nich już wycofało je ze swoich umów, zaś czwarty obiecał dokonać tego w najbliższej przyszłości.
Dołącz do dyskusji: UOKiK interweniuje ws. serwisów do rezerwacji hoteli: koniec klauzul najwyższego uprzywilejowania