UPC Polska: 40 proc. większy ruch internetowy, o 15 proc. więcej rozmów telefonicznych
Ruch internetowy na łączach UPC Polska w ciągu ostatniego tygodnia wzrósł o niemal 40 procent w stosunku do tego w normalnym okresie. Każdej doby klienci UPC pobierają blisko 3 petabajty filmów i seriali, głównie z Netfliksa. Powód jest oczywisty: epidemia koronawirusa, która zatrzymała Polaków w domach.
Jeden petabajt to bilard bajtów, tak więc w ciągu każdych 24 godzin od ogłoszenia akcji #zostańwdomu użytkownicy ściągają za pośrednictwem sieci UPC ponad 3 tys. terabajtów filmów i seriali z Netflixa, oraz treści z Google i YouTube’a. Jak podaje operator, w ostatnim tygodniu transfer danych z Netfliksa wzrósł o ponad jedną trzecią. O ponad 100 procent wzrosło też korzystanie z gier online.
- Wystarczyło, że Netflix (w poniedziałek) obniżył jakość treści, a ruch od razu spadł o około 30 proc. - informuje na swoim profilu twitterowym Michał Fura, rzecznik prasowy UPC. Kilka dni temu Netflix poinformował, że obniża bit rate streamingu w europejskich sieciach o 25 procent w związku ze zwiększonym ruchem, spowodowanym izolacją domową użytkowników.
Pytacie, jak wygląda obciążenie sieci internetowej w czasie #zostanwdomu, więc świeża ciekawostka z dziś: wystarczyło, że Netflix obniżył jakość treści, a ruch od razu spadł o około 30 proc. Tu więcej, o tym, jak przygotowana jest nasza sieć @UPC_Polska: https://t.co/93c6LfY3hV
— Michał Fura (@michalfura) March 23, 2020
Jak podaje w komunikacie UPC, tydzień zwiększonego obciążenia sieci potwierdził, że dzięki wieloletnim inwestycjom w rozwój gigabitowej infrastruktury, operator jest gotów zapewnić swoim klientom najwyższy poziom usług: telewizyjnej rozrywki oraz internetu i telefonii, pozwalających na kontakt z bliskim i pracę zdalną.
- Obecne obciążenie sieci UPC w szczytowych momentach nie przekracza trzech czwartych dostępnej pojemności. Nieustannie monitorujemy jej funkcjonowanie, by dostęp do naszych usług był niezakłócony. Robimy wszystko, by stanąć na wysokości zadania, jakie przed nami stanęło, i dotrzymać obietnic wobec naszych klientów, którzy przyznali nam tytuł najbardziej polecanego operatora na polskim rynku. Wiemy, że w tych trudnych dniach szczególnie na nas liczą - komentuje Monika Nowak-Toporowicz, członek zarządu UPC Polska ds. technologii i innowacji.
Wzrosły także wskaźniki dotyczące rozmów przez telefony stacjonarne w sieci. W porównaniu z lutym w marcu o 15 proc. zwiększyła się liczba połączeń telefonicznych w UPC, a rozmowy były dłuższe o 69 proc.
UPC Polska na bieżąco reaguje na rozwój epidemii koronawirusa w Polsce. W ubiegłym tygodniu spółka skierowała większość swoich pracowników do pracy zdalnej, pozostawiając otwarte tylko cztery salony w największych polskich miastach. Operator wprowadził także ułatwienia w kwarantannie dla swoich abonentów, uruchamiając specjalne pakiety „#Zostańwdomu”.
Na koniec ub.r. UPC Polska miało 1,484 mln klientów, po wzroście o 18,2 tys. w ciągu kwartału. Najpopularniejszymi usługami operatora są telewizja i internet, natomiast ubyło użytkowników telefonii stacjonarnej. Firma zanotowała wzrost przychodów o 2,5 proc. do 1,63 mld zł.
Dołącz do dyskusji: UPC Polska: 40 proc. większy ruch internetowy, o 15 proc. więcej rozmów telefonicznych