VIMN Poland ze wzrostem wpływów i spadkiem zysku. Zarabia więcej z reklam niż z opłat od operatorów
Od października 2016 do września ub.r. polski oddział koncernu Viacom International Media Networks zanotował wzrost wpływów sprzedażowych o 6,6 proc. do 73,32 mln zł oraz 13,73 mln zł zysku netto (wobec 16,06 mln zł zysku rok wcześniej).
Przychody sprzedażowe VIMN Poland zwiększyły się w skali roku z 68,77 do 73,32 mln zł. Przy czym wpływy od jednostek powiązanych z firmą zmalały z 50,89 do 40,77 mln zł.
VIMN Poland nadaje polskie wersje stacji MTV, VH1, MTV Music, Comedy Central, Comedy Central Family oraz Paramount Channel HD, a także kanały dziecięce Nickelodeon, Nickelodeon HD i Nick Jr. Są one dostępne w sieciach kablowych i na platformach cyfrowych. Firma zarządza też serwisami internetowymi i aplikacjami mobilnymi związanymi z jej kanałami.
Od października 2016 do września ub.r. wpływy reklamowe VIMN Poland wyniosły 18,31 mln zł, a przychody z opłat od operatorów telewizyjnych - 14,22 mln zł.
40,77 mln zł wpływów marketingowych firma osiągnęła w całości za usługi zrealizowane dla zagranicznych podmiotów z koncernu Viacom International Media Networks.
- Spółka kontynuowała działalność z zakresu świadczenia usług marketingowych, produkcyjnych i dystrybucyjnych na rzecz nadawców programów telewizyjnych z grupy Viacom International Media Networks (VIMN), jak również we własnym imieniu dla programu Nickelodeon Polska, którego spółka jest nadawcą - czytamy w sprawozdaniu z działalności VIMN Polska.
- Spółka koncentrowała się na zwiększaniu udziału w rynku kanału Nickelodeon Polska, oraz wsparciu poprawy pozycji rynkowej pozostałych programów telewizyjnych z grupy VIMN, uzyskując satysfakcjonujące wyniki biznesowe. Jednocześnie spółka kontynuowała dużą aktywność na rynku mediów w zakresie produkcji wydarzeń o charakterze muzycznym i rozrywkowym - dodano.
Koszty operacyjne VIMN Poland zwiększyły się w skali roku z 48,22 do 56,34 mln zł. Wydatki na usługi obce zmalały z 28,07 do 27,31 mln zł, natomiast nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 11,1 do 17,57 mln zł, a na amortyzację - z 4,85 do 6,12 mln zł.
Średnie zatrudnienie etatowe w firmie wynosiło 104 pracowników. W analizowanym roku obrotowym nadawca przeznaczył 11,39 mln zł na niefinansowane aktywa trwałe.
Zysk netto VIMN Poland za miniony rok obrotowy przeznaczono na kapitał zapasowy spółki, tak samo jak zysk za rok obrotowy zakończony we wrześniu 2016 roku.
Dołącz do dyskusji: VIMN Poland ze wzrostem wpływów i spadkiem zysku. Zarabia więcej z reklam niż z opłat od operatorów