SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Viaplay daje zniżkę na subskrypcję. To rekompensata za usterki podczas transmisji

Platforma Viaplay zaproponowała subskrybentom, którzy zgłosili problemy techniczne z transmisjami w zeszły weekend, 25 proc. zniżki na kolejną płatność. - Przyczyny występowania problemów z dostępem do platformy są różnorodne i uzależnione od konkretnych przypadków - podkreśla Viaplay.

Plansza na Viaplay informująca o usterce technicznej, fot. twitter.com/kamilek71Plansza na Viaplay informująca o usterce technicznej, fot. twitter.com/kamilek71

W minioną sobotę wielu subskrybentów Viaplay narzekało na usterki techniczne z transmisjami, przede wszystkim z meczów piłkarskiej ligi angielskiej (po godz. 16 rozgrywano jednocześnie pięć spotkań) i niemieckiej.

- Przepraszamy za problemy z oglądaniem niektórych dzisiejszych meczów. Żeby jak najszybciej przywrócić transmisję, przełączyliśmy część meczów Premier League na stream z angielskim komentarzem - poinformowano na twitterowym profilu Viaplay.

- W miniony weekend niektórzy użytkownicy platformy Viaplay doświadczyli problemów z odbiorem streamingu. Podczas gdy nasz zespół pracował nad odpowiednim rozwiązaniem, zmieniliśmy źródło transmisji meczu Premier League, który był pokazywany na żywo, na inne, z angielskimi komentarzem. Po rozwiązaniu zaistniałego problemu, szybko wróciliśmy do transmisji spotkania z lokalnym komentarzem - przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe platformy

W ostatnich dniach niektórzy użytkownicy Viaplay, którzy zgłosili problemy informowali w mediach społecznościowych, że w ramach rekompensaty zaproponowano im 25 proc. rabatu na zakup subskrypcji na kolejny okres.

Platforma nie ujawnia konkretów co do rekompensat. - Prosimy każdego z subskrybentów Viaplay, który doświadczył jakichkolwiek problemów, aby zawsze kontaktował się bezpośrednio z naszym działem obsługi klienta. Przyczyny występowania problemów z dostępem do platformy są różnorodne i uzależnione od konkretnych przypadków. Każde zgłoszenie przesłane przez naszych klientów jest rozpatrywane indywidualnie i w uzasadnionych sytuacjach oferujemy naszym subskrybentom odpowiednią rekompensatę - opisuje biuro prasowe Viaplay.

Skargi do UOKiK na usterki Viaplay

Od początku bieżącego sezonu ligi angielskiej Viaplay miała problemy techniczne z transmisjami. Subskrybenci narzekali już na to w czasie pierwszej kolejki rozegranej na początku sierpnia. Viaplay radziła im, jakie ustawienia powinni wybrać w swoich urządzeniach.

Użytkownicy zwracali też uwagę, że takich usterek nie było w stacjach Canal+, które w ramach umowy sublicencyjnej pokazują po dwa najciekawsze mecze z każdej kolejki ligi angielskiej.

Skargi w tej sprawie skierowano do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Konsumenci wskazywali na problemy techniczne (przerwy w dostępie do usługi, buforowanie transmisji, przycinanie obrazu) uniemożliwiające im dostęp do usługi i oglądanie w czasie rzeczywistym treści, za które zapłacili. Skarżyli się też, że składane w takiej sytuacji reklamacje są odrzucane lub spółka oferuje im niesatysfakcjonujący rabat w opłacie za subskrypcję na kolejny miesiąc. Prezes UOKiK wystąpił do przedsiębiorcy o wyjaśnienia - przekazał departament komunikacji Urzędu portalowi Wirtualnemedia.pl.

- Przyczyny występowania problemów z dostępem do platformy są różnorodne i uzależnione od konkretnych przypadków, a ich skala ograniczona. Jednocześnie każde zgłoszenie przesłane przez naszych klientów rozpatrywane jest indywidualnie i w uzasadnionych przypadkach oferujemy subskrybentom Viaplay odpowiednią rekompensatę. Oczywiście odniesiemy się i wyjaśnimy bezpośrednio każde formalne zgłoszenie, które otrzymamy ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - zapowiedziała Viaplay.

Viaplay w Polsce od ponad roku

Platforma Viaplay została uruchomiona w Polsce w sierpniu ub.r. Od roku oprócz Ligi Konferencji i Ligi Europy pokazuje m.in. ligę niemiecką. Pod koniec roku zaczęła transmitować gale KSW, w sierpniu br. - angielską ligę piłkarską, a od przyszłego roku będzie na niej można oglądać wyścigi Formuły 1.

Miesiąc temu poinformowała, że z początkiem marca 2023 roku miesięczna opłata wzrośnie 34 do 55 zł. Jednocześnie wprowadziła roczny pakiet kosztujący 399 zł, czyli 32,25 zł miesięcznie. Nowy pakiet można wykupić do końca grudnia. - Nieustannie inwestujemy w rozwój serwisu streamingowego Viaplay by spełniać wysokie oczekiwania naszych klientów, dlatego też nasza oferta jest odpowiednio dostosowywana - tłumaczyło portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Viaplay.

Na koniec czerwca br. z Viaplay korzystało o 5,549 mln płacących użytkowników, co wobec 3,287 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 69 proc. Tylko w minionym kwartale platforma pozyskała 766 tys. subskrybentów, z czego 459 tys. w krajach skandynawskich, a 307 tys. na pozostałych rynkach: w Polsce, Holandii i krajach bałtyckich.

W sprawozdaniu z drugiego kwartału Viaplay Group poinformowała o podwyższeniu celów biznesowych na koniec br. dla swojej działalności poza Skandynawią. Oczekiwaną liczbę subskrybentów Viaplay na tych rynkach zwiększono z 2,2 do 2,5 mln, co przekłada się na wzrost prognozowanej łącznej bazy klientów z 7 do 7,3 mln.

Dołącz do dyskusji: Viaplay daje zniżkę na subskrypcję. To rekompensata za usterki podczas transmisji

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kolis
To tka jak by za zakup zepsutego roweru dostać rabat na zakup kolejnego xd
odpowiedź
User
SportStream
Składać skargi do UOKiK. Zajmuje tylko kilka minut przez ePUAP.
Chcecie aby coś się wreszcie poprawiło, to ruszcie swoje 4 litery. Samo się nie zrobi.
odpowiedź
User
Szczepan
Następny przelew jaki dostaną będzie tej treści ups coś poszło nie tak
odpowiedź