VoD w polskim internecie: dominują Onet i ipla
Wśród polskich serwisów i aplikacji internetowych z profesjonalnymi materiałami wideo najpopularniejsze są vod.onet.pl i ipla - wynika z badania Megapanel PBI/Gemius.
We wrześniu br. serwis vod.onet.pl odwiedziło ponad 2,4 mln użytkowników. Jak podaje Onet.pl od lutego br., kiedy ruszyła ta witryna, internauci 8,7 mln odtworzyli w niej odcinki serialu „Usta Usta”. Niższą popularnością cieszyły się inne produkcje TVN: „Brzydula” (5,7 mln odtworzeń), „Majka” (5,2 mln) i „Klub Szalonych Dziewic” (4,1 mln). Natomiast żaden z dostępnych w serwisie programów rozrywkowych TVN nie przekroczył poziomu 3 mln odtworzeń. Odcinki „Top Model. Zostań modelką” zostały wyświetlone 2,5 mln razy, a epizody „Kulinarnych rewolucji” Magdy Gessler – 2,4 mln razy.
Drugi z najważniejszych graczy w polskich VoD internetowym – ipla – to przede wszystkim aplikacja, która we wrześniu działała na 2,35 mln komputerów w Polsce. Serwisy przeglądarkowe działające pod tą nazwą umożliwiają głównie pobranie wersji tego programu na różne urządzenia oraz sprawdzenie, co w nim można obejrzeć . Przypomnijmy, że od września br. ipla jest dostępna jako widget w telewizorach Panasonic z systemem Viera Cast (więcej na ten temat).
VoD w polskim internecie | ||
(Megapanel PBI/Gemius, IX 2010) | ||
serwis/aplikacja | użytkownicy (real users) | zasięg |
Grupa Onet.pl - VoD | 2 414 740 | 13,54% |
Aplikacja ipla | 2 353 021* | 13,20% |
ipla.pl | 512 798 | 2,88% |
iplex.pl | 342 266 | 1,92% |
ipla.tv | 313 286 | 1,76% |
tvscreen.pl | 29 505 | 0,17% |
*aktywne programy |
Prawie 350 tys. użytkowników miał we wrześniu iplex.pl. Wzrost popularności przyniosła zapewne serwisowi wakacyjna promocja prowadzona wspólnie z Coca-Colą (więcej o tej akcji). Natomiast tvscreen.pl odwiedziło mniej niż 30 tys. real users.
Dołącz do dyskusji: VoD w polskim internecie: dominują Onet i ipla