W 2006 roku Nokia była bezkonkurencyjna
Prawie połowa telefonów kupionych w 2006 w sieci Electro World została wyprodukowana przez Nokię.
Na drugim miejscu znalazły się produkty Sony Ericsson. Największym przegranym okazała się Motorola, która zajęła dopiero 8 miejsce wśród producentów, z zaledwie 2 proc. udziałem w sprzedaży.
47 proc. udział w sprzedaży telefonów komórkowych w sieci Electro World czyni Nokię niekwestionowanym liderem. Przyczyniły się do tego przede wszystkim tanie modele, takie jak Nokia 1600, 1200, 6030, 6060.
„Cena wciąż pozostaje kluczowym argumentem przy zakupie telefonów komórkowych. Warto jednak zauważyć, że coraz większą popularnością cieszą się modele multimedialne, takie jak np: telefony Sony Ericsson serii WalkmanTM lub CybershotTM. Mimo stosunkowo wysokiej ceny są coraz częściej kupowane, bo stanowią alternatywę dla odtwarzaczy MP3 lub prostych aparatów cyfrowych. Te modele to kwintesencja małżeństwa Sony i Ericssona, która owocuje atrakcyjną ofertą i sukcesem rynkowym” – mówi Artur Styczyński, szef działu Telecom w Electro World.
2006 rok był kolejnym, w który zaobserwowano systematyczny wzrost rynku telefonów komórkowych i akcesoriów telekomunikacyjnych. Udział działu Telecom w sprzedaży Electro World w 2006 roku wyniósł ok. 11 proc.
Ranking producentów 2006 r. Electro World / Telecom
Ranking producentów 2006 r. Electro World / Telecom | ||
producent | % udział | |
1 | Nokia | 47 |
2 | Sony Ericsson | 17 |
3 | Samsung | 12 |
4 | Alcatel | 10 |
5 | Siemens / BenQ | 6 |
6 | Sagem | 3 |
7 | LG | 2 |
8 | Motorola | 2 |
9 | Inne | 1 |
Najpopularniejsze modele telefonów w 2006 r. w sieci Electro World | |
1 | Nokia 1600 |
2 | Alcatel OT-E158 |
3 | Nokia 1100 |
4 | Sony Ericsson J210 |
5 | Nokia 6060 |
6 | Nokia 6030 |
7 | Nokia 2600 |
8 | Samsung X160 |
9 | Nokia 1112 |
10 | Samsung X200 |
11 | Nokia 3120 |
12 | Sony Ericsson W550i |
13 | Sony Ericsson K310i |
14 | Samsung X640 |
15 | Sony Ericsson K750i |
Dołącz do dyskusji: W 2006 roku Nokia była bezkonkurencyjna