„W Sieci” sprzedaje o 21 tys. egz. więcej niż „Do Rzeczy”
W ostatnim miesiącu 2014 roku większość tygodników opinii zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciły „Do Rzeczy” i „Gazeta Polska”. Na przeciwnym biegunie znalazł się „Tygodnik Powszechny”, a liderem segmentu pozostał „Gość Niedzielny”.
Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w grudniu 2014 roku wyniosła 148 342 egz. Było to o 3,92 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 3,61 proc. do 132 247 egz.Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w grudniu ub.r. zmalała o 9,32 proc. i wyniosła 121 906 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 78 210 egz., po spadku o 10,87 proc.
Najwięcej, bo 23,57 proc. stracił plasujący się oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W grudniu ub.r. sprzedawał się on średnio w liczbie 56 867 egz. Trzeba jednak podkreślić, że wtedy tytuł był o 1 zł droższy niż w grudniu 2013 roku, gdy kosztował 4,90 zł. Wydawca podniósł cenę tygodnika do 5,90 zł w marcu ub.r.
Kolejny był tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) z wynikiem sprzedażowym na poziomie 50 371 egz. i spadkiem o 16,55 proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Spory spadek, wynoszący 19,09 proc., zanotowała też będąca na miejscu siódmym „Gazeta Polska” (Niezależna Wydawnictwo Polskie). Jej średnia sprzedaż ogółem w ostatnim miesiącu 2014 roku wyniosła 41 156 egz.
Z kolei największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który zajął miejsce ósme. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 14,54 proc. do 20 351 egz.
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 210 452 | 148 342 | 148 342 | 208191 | 154 850 | 154 400 |
Polityka | 194 667 | 132 250 | 132 247 | 202000 | 137 202 | 137202 |
Newsweek Polska | 189 435 | 121 906 | 121 906 | 203921 | 136 425 | 134 428 |
W Sieci | 154 502 | 78 220 | 78 210 | 177652 | 87 760 | 87 750 |
Tygodnik Do Rzeczy | 136 570 | 65 792 | 56 867 | 162651 | 84 564 | 74 689 |
Wprost | 128 917 | 120 164 | 50 371 | 134733 | 131 910 | 60 357 |
Gazeta Polska | 114 944 | 41 610 | 41 156 | 135 051 | 51 327 | 50 869 |
Tygodnik Powszechny | 40 000 | 20 751 | 20 351 | 35 750 | 18 168 | 17 768 |
Przegląd | 51 000 | 18 760 | 18 760 | 51 133 | 18 755 | 18 755 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 468 947 | 287 217 | 287 217 | 496 373 | 310 570 | 310b570 |
1 2
Dołącz do dyskusji: „W Sieci” sprzedaje o 21 tys. egz. więcej niż „Do Rzeczy”