SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„W Sieci” sprzedaje o 21 tys. egz. więcej niż „Do Rzeczy”

W ostatnim miesiącu 2014 roku większość tygodników opinii zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciły „Do Rzeczy” i „Gazeta Polska”. Na przeciwnym biegunie znalazł się „Tygodnik Powszechny”, a liderem segmentu pozostał „Gość Niedzielny”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w grudniu 2014 roku wyniosła 148 342 egz. Było to o 3,92 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
 
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 3,61 proc. do 132 247 egz.Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w grudniu ub.r. zmalała o 9,32 proc. i wyniosła 121 906 egz.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 78 210 egz., po spadku o 10,87 proc.

Najwięcej, bo 23,57 proc. stracił plasujący się oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W grudniu ub.r. sprzedawał się on średnio w liczbie 56 867 egz. Trzeba jednak podkreślić, że wtedy tytuł był o 1 zł droższy niż w grudniu 2013 roku, gdy kosztował 4,90 zł. Wydawca podniósł cenę tygodnika do 5,90 zł w marcu ub.r.

Kolejny był tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) z wynikiem sprzedażowym na poziomie 50 371 egz. i spadkiem o 16,55 proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Spory spadek, wynoszący 19,09 proc., zanotowała też będąca na miejscu siódmym „Gazeta Polska” (Niezależna Wydawnictwo Polskie). Jej średnia sprzedaż ogółem w ostatnim miesiącu 2014 roku wyniosła 41 156 egz.

Z kolei największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który zajął miejsce ósme. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 14,54 proc. do 20 351 egz.

Wirtualnemedia.pl

grudzień

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

210 452

148 342

148 342

208191

154 850

154 400

Polityka

194 667

132 250

132 247

202000

137 202

137202

Newsweek Polska

189 435

121 906

121 906

203921

136 425

134 428

W Sieci

154 502

78 220

78 210

177652

87 760

87 750

Tygodnik Do Rzeczy

136 570

65 792

56 867

162651

84 564

74 689

Wprost

128 917

120 164

50 371

134733

131 910

60 357

Gazeta Polska

114 944

41 610

41 156

135 051

51 327

50 869

Tygodnik Powszechny

40 000

20 751

20 351

35 750

18 168

17 768

Przegląd

51 000

18 760

18 760

51 133

18 755

18 755

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

468 947

287 217

287 217

496 373

310 570

310b570

 

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: „W Sieci” sprzedaje o 21 tys. egz. więcej niż „Do Rzeczy”

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
Wprost pięknie tonie
odpowiedź
User
plusk
Sprzedaż pisowskich tygodników jak zwykle słabiuteńka.
odpowiedź
User
leming z Lemingradu
Chapeau bas dla sztukmistrzów z Gazety Polskiej za nakład utrzymywany na poziomie 3-krotnie większym od sprzedaży. Wielka szkoda tylko że tak wiele tych mądrości idzie na przemiał.
odpowiedź