Warc: w 2012 r. globalne nakłady na reklamę wzrosną o 5,4 proc.
Globalny rynek reklamowy ma w 2012 roku zanotować wzrost o 4,4 proc.
Taką prognozę przedstawiła organizacja Warc w swoim najnowszym raporcie, który obejmuje trzynaście państw (Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Japonia, Rosja, Hiszpania, Wielka Brytania, USA) i siedem rodzajów mediów (prasa codzienna, czasopisma, telewizja, radio, kino, out of home, internet).
Tymczasem w sierpniu zeszłego roku przewidywała ona, że globalne wydatki na reklamę zwiększą się o 6,3 proc. (więcej na ten temat). Redukcja prognozy tłumaczona jest przede wszystkim kryzysem w strefie euro.
Warc obniżyła swoje szacunki prawie dla wszystkich analizowanych rynków. W Niemczech nakłady na reklamę mają w tym roku wzrosnąć o 1,8 proc. (wobec wcześniej zakładanych 2,6 proc.), we Francji o 0,9 proc. (2,4 proc.), a we Włoszech o 0,7 proc. (2,7 proc.). Tymczasem dla Hiszpanii prognozowany jest 2-proc. spadek, wobec 2,5-proc. wzrostu przewidywanego w sierpniu.
Wzrost globalnego rynku mają napędzać największe rozwijające się gospodarki - Chiny (+14,7 proc.), Rosja (+14 proc.), Indie (+12,4 proc.) i Brazylia (+10,2 proc.). Jednak także w ich przypadku Warc zrewidowała w dół swoje prognozy - dla Rosji o 5,9 pkt. proc., Indii - o 3,8 pkt. proc., Chin - o 1,6 pkt. proc., a Brazylii - o 1 pkt. proc.
Negatywna korekta dotknęła także rynki amerykański, brytyjski i australijski, dla których przewidywane jest około 3-proc. tempo wzrostu.
Jedynym krajem, w którym nakłady na reklamę mają rosnąć szybciej niż wcześniej przewidywano, jest Japonia. Tam spodziewany jest wzrost o 2,6 proc. - o 0,4 pkt. proc. wyższy niż Warc szacowała kilka miesięcy temu. Z kolei bez zmian organizacja pozostawiła swoją prognozę dla rynku kanadyjskiego, gdzie reklamowe wydatki mają zwiększyć się o 4,3 proc.
Dołącz do dyskusji: Warc: w 2012 r. globalne nakłady na reklamę wzrosną o 5,4 proc.