Widzowie w wieku 16-29 najchętniej oglądają Polsat i TVN. Tracą TVP1 i TVP2, TVN24 poza top 20
Liderem oglądalności wśród widzów w wieku 16-29 pozostaje Polsat, zyskujący dalej widzów. Aż trzy czwarte w rankingu czołowych 20 stacji to kanały nadawane naziemnie, a pierwsza stacja newsowa znalazła się dopiero pod koniec zestawienia - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w grupie wiekowej od 16 do 29 lat w okresie od 1 września 2014 roku do 24 lutego 2015 roku zajął Polsat. Udział tego kanału względem analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł o 3,42 proc. i wyniósł 16,03 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Drugą lokatę zajął TVN, którego udział zwiększył się o 0,70 proc. do 14,46 proc.
O wiele słabsze wyniki zanotowały główne kanały Telewizji Polskiej. Na podium znalazła się TVP2, która rok wcześniej była czwarta. Stacja ta zanotowała jednak spadek o 7,30 proc. udziału do zaledwie 7,75 proc. Natomiast na czwartą lokatę z trzeciej w analizowanym okresie spadła TVP1, której udział wyniósł 7,68 proc. Zmalał on o 9,86 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TV Puls. Jego udział spadł o 5,49 proc. do 3,79 proc.
W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,66 proc. udziału; wzrost o 18,06 proc.), TVN7 (3,40 proc. udziału; do góry o 6,58 proc.), Puls 2 (2,08 proc. udziału; + 20,23 proc.), Polsat 2 (2,04 proc. udziału; + 7,94 proc.) oraz TTV (1,75 proc. udziału; + 25 proc.).
Wszystkie kanały z czołowej dziesiątki to stacje ogólnotematyczne. Jedenaste miejsce zajęła najwyżej notowana w rankingu stacja tematyczna - Eska TV, która jest kanałem muzycznym (miała 1,67 proc. udziału, spadek o 4,02 proc.). Co ciekawe, dopiero ostatnie miejsce w top 20 zajęła pierwsza stacja informacyjna, czyli TVP Info. Tym samym w rankingu nie znalazł się popularny wśród szerokiej widowni kanał TVN24.
Warto dodać, że 15 stacji w top 20 to kanały nadające w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. Oznacza to, że w zestawieniu znalazło się tylko pięć stacji kanałów kablowo-satelitarnych.
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 16-29 |
|
Nielsen Audience Measurement |
01.09.2013 - 24.02.2014 |
01.09.2014 - 24.02.2015 |
Stacja |
SHR % |
SHR % |
Polsat |
15,50 |
16,03 |
TVN |
14,36 |
14,46 |
TVP2 |
8,36 |
7,75 |
TVP1 |
8,52 |
7,68 |
TV Puls |
4,01 |
3,79 |
TV4 |
3,10 |
3,66 |
TVN7 |
3,19 |
3,40 |
Puls 2 |
1,73 |
2,08 |
Polsat 2 |
1,89 |
2,04 |
TTV - Twoja Telewizja |
1,40 |
1,75 |
Eska TV |
1,74 |
1,67 |
TV6 |
1,12 |
1,48 |
Polo TV |
1,42 |
1,46 |
TVP Seriale |
1,29 |
1,43 |
ATM Rozrywka |
0,64 |
1,31 |
Comedy Central |
0,97 |
0,94 |
TVP Rozrywka |
0,64 |
0,84 |
Discovery |
0,69 |
0,83 |
TVN Turbo |
0,68 |
0,81 |
TVP Info |
0,46 |
0,77 |
Dołącz do dyskusji: Widzowie w wieku 16-29 najchętniej oglądają Polsat i TVN. Tracą TVP1 i TVP2, TVN24 poza top 20