Większe zainteresowanie wieczorem wyborczym
26 listopada odbyła się druga tura wyborów samorządowych 2006.
Wyniki wyborów śledzili widzowie w programach specjalnie poświęconych tej tematyce: „Polska Samorządna” w TVP 1 i „TVN 24 – Wydanie specjalne”.
Według danych AGB Nielsen Media Research program „Polska Samorządna” oglądało 4,6 mln widzów, co stanowiło 27,3% widowni obecnej w tym czasie przed telewizorami. W porównaniu do wyborów z 12 listopada program „Wieczór wyborczy TVP 1” cieszył się mniejszym zainteresowaniem, gdyż oglądało go o 0,3 mln widzów mniej, czyli 4,1 mln widzów, stanowiących 24,4% całej widowni oglądającej w tym czasie telewizję.
„Wydanie specjalne” w TVN 24 przedstawiające wyniki wyborów samorządowych, oglądało 443 tysiące widzów. Był to wynik oglądalności niewiele różniący się od „Wydania specjalnego” z 12 listopada, który oglądało zaledwie 3 tysiące widzów mniej, czyli 440 tysięcy. Dodatkowo 12 listopada miała miejsce emisja „Wieczoru wyborczego” w TVP 3, którą oglądało 1,1 mln widzów.
26 listopada TVP 3 nie wyemitowało specjalnego programu o wyborach, za to pierwszym tematem w Kurierze, rozpoczynającym się o godzinie 20.30 była informacja o wyborach samorządowych. Kurier oglądało 612 tysięcy widzów
Źródło: AGB Nielsen Media Research, grupa docelowa: wszyscy powyżej 4 roku życia
Wg danych TNS OBOP 4.720 tys. osób obejrzało finał wyborów samorządowych w TVP1 26 listopada 2006 r. Wieczór wyborczy w Programie 1 pod hasłem „Polska samorządna – finał” uzyskał wyższe wyniki oglądalności niż podczas I tury wyborów dwa tygodnie temu. Finał wyborów samorządowych w Programie 1 TVP wyprzedził wieczorne propozycje innych stacji: „Lodowe Piekło” w TVN-ie obejrzało 2.669 tys. widzów, a „Nikitę” w Polsacie, także o 20.00 obejrzało 2.578 tys. osób.
Dołącz do dyskusji: Większe zainteresowanie wieczorem wyborczym