SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wielka Brytania chce ograniczyć promowanie fastfoodów

Brytyjczycy chcą ograniczyć promowanie niezdrowej żywności. Nowe restrykcje mają objąć m.in. formy dozwolonej promocji fastfoodów.

Brytyjski rząd ma nowy pomysł na walkę z problemem otyłości wśród obywateli. Okazuje się bowiem, że wedle rządowych statystyk 8 proc. osób z Covid-19 przebywających na oddziałach intensywnej terapii cierpi na otyłość, podczas gdy w całej populacji odsetek osób otyłych wynosi 2,9 proc. - podaje BBC.

Rząd Borisa Johnsona chce zatem zakazać sieciom fastfoodów organizowania promocji według mechaniki "1+ 1 gratis"  (np. darmowe frytki do kanapki, dodatkowe kawałki kurczaka w cenie regularnej porcji).

Oprócz tego zakazane ma być reklamowanie niezdrowej żywności w sklepach spożywczych, a właściciele sieci fastfoodów będą zobowiązani do uwypuklenia informacji o kaloryczności sprzedawanych produktów.

Reklamy fastfoodów w mediach mają się przestać pojawiać przed 21:00.

Niedawno koncern Mondelēz International postanowił ograniczyć kaloryczność paczek słodyczy sprzedawanych w Wielkiej Brytanii i Irlandii.  Wartość kaloryczna niektórych produktów została ograniczona do mniej niż 200 kalorii – dotyczy to np. batonów Cadbury Twirl, Crunchie, Picnic, Caramel oraz Flake. Cena batoników w opakowaniach zbiorczych w Wielkiej Brytanii, w których zostanie zmniejszona liczba kalorii, pozostanie ta sama.
 

Dołącz do dyskusji: Wielka Brytania chce ograniczyć promowanie fastfoodów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl