Wirtualna Polska znów przed Interią z Polsatem, Temu straciło ponad milion użytkowników
W lutym br. Grupa Wirtualna Polska wyprzedziła Grupę Polsat-Interia pod względem liczby użytkowników, natomiast na platformie Temu ubyło 1,3 mln polskich internautów. Na komputerach Netflix przyciąga na dłużej niż Facebook czy YouTube.
![fot. Shutterstock.com](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/internet-www.jpg)
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lutym br. strony i aplikacje odwiedziło 28,95 mln polskich internautów (co dało 97,51 proc. zasięgu), spędzając średnio po 20 godzin, 7 minut i 5 sekund. Miesiąc wcześniej zanotowały 29,02 mln użytkowników, 97,69 proc. zasięgu oraz 20 godzin, 25 minut i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Zmiany w wynikach miesiąc do miesiąca częściowo mają oczywistą przyczynę: luty w tym roku miał dwa dni mniej niż styczeń. Nie porównujemy danych z tymi sprzed roku, ponieważ w maju ub.r. w realizacji Mediapanelu wprowadzono znaczące zmiany.
Na trzecie miejsce w rankingu wydawców wróciła Grupa Wirtualna Polska, mimo spadku liczby użytkowników z 21,03 do 20,97 mln (średni czas spędzony przez każdego zmalał z 2 godzin, 49 minut i 16 sekund do 2 godzin, 29 minut i 24 sekund). Wyprzedziła Grupę Polsat-Interia, w której serwisach i aplikacjach liczba internautów zmniejszyła się z 21,11 do 20,66 mln, a przeciętny czas korzystania - z godziny, 21 minut i sekundy do godziny, 15 minut i 56 sekund.
Grupa OLX osiągnęła wzrost z 16,74 do 17,21 mln użytkowników, dzięki czemu wysunęła się nad Polska Press (spadek z 16,87 do 16,61 mln).
Krócej na TikToku, Temu bez ponad miliona polskich internautów
Platforma Temu, zapewniająca cały ruch Grupie Whaleco, przyciągnęła 13,69 mln polskich internautów, każdego średnio na równe 36 minut. W styczniu zanotowała natomiast 14,92 mln użytkowników oraz 36 minut i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania. To jej pierwszy spadek po kilku miesiącach wzrostów.
Z kolei na TikToku liczba polskich odwiedzających wzrosła z 13,55 do 13,9 mln, a średni czas spędzony przez każdego spadł z 17 godzin, 56 minut i 13 sekund do 16 godzin, 35 minut i 53 sekundy.
Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,7 mln, a tych będących online codziennie - na 25,6 mln. To identyczne wyniki jak w styczniu.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/imagesnew/mediapanel-luty2024-1-65ea21cf6bc3d.jpg)
Przeglądarkowego YouTube’a odwiedziło 20,15 mln polskich internautów, spędzając średnio po 5 godzin, 50 minut i 56 sekund, a Facebooka - 19,91 mln użytkowników, spędzając przeciętnie po 2 godziny, 56 minut i 57 sekund.
Temu.com miesiąc do miesiąca zanotowało spadek liczby odwiedzających z 10,95 do 8,59 mln, a średni czas spędzony przez każdego niezmiennie wynosił 10 minut i 46 sekund.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/imagesnew/mediapanel-luty2024-2-65ea21c665451.jpg)
Na komputerach 9 godzin na Netfliksie
Grupa Google na komputerach przyciągnęła w zeszłym miesiącu 22,09 mln internautów, każdego średnio na 5 godzin, 59 minut i 31 sekund, wobec 22,25 mln użytkowników oraz 6 godzin, 19 minut i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania w styczniu.
Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) zanotowała spadek liczby użytkowników z 13,02 do 12,64 mln, Grupa Allegro - z 10,07 do 9,71 mln, Ringier Axel Springer Polska - z 9,18 do 8,7 mln. Za to Grupa Wirtualna Polska osiągnęła wzrost z 10,76 do 10,91 mln.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/imagesnew/mediapanel-luty2024-3-65ea218dcf315.jpg)
W przeglądarkowym Netfliksie przy spadku liczby użytkowników z 3,13 do 2,9 mln średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 8 godzin, 24 minut i 56 sekund do 9 godzin, 2 minut i 35 sekund.
Przeglądarkowy YouTube na komputerach zanotował spadek z 13,89 do 13,73 mln, Facebook - z 12,12 do 11,77 mln, Allegro.pl - z 9,12 do 8,79 mln, a WP.pl - z 7,56 do 7,44 mln. Natomiast na Temu.com liczba odwiedzających zmalała z 3,69 do 3,06 mln.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/imagesnew/mediapanel-luty2024-4-65ea218189c3a.jpg)
1 2
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska znów przed Interią z Polsatem, Temu straciło ponad milion użytkowników
To już się kwalifikuje jako chyba jakaś choroba. Co rusz się pojawia zestawienie najchętniej odwiedzanych stron www w Polsce to pojawia się komentarz co mają gwoździe do dżemu. Jak podają oglądalność programów w telewizji to też ci przeszkadza, że sport jest w zestawieniu z filmami, teleturniejem i serialami? Tak trudno zrozumieć takie zestawienia?