Wonga z nową ofertą, Piotr Fronczewski reklamuje „pożyczanie na poziomie” (wideo)
Ruszyła kampania reklamowa serwisu pożyczkowego Wonga z udziałem aktora Piotra Fronczewskiego. Akcję, pod hasłem „Pożyczanie na poziomie”, przygotowały firmy marketingowe Heart & Brain, Papaya Films, iProspect i Starcom.
Kampania ma wspierać nową ofertę Wongi, opartą na o pożyczki na wyższe kwoty z dłuższymi terminami spłaty.
- To dla nas początek zupełnie nowego etapu rozwoju. W ramach realizacji przyjętej niedawno strategii zmieniamy nie tylko ofertę produktową, ale także sposób, w jaki komunikujemy się z klientami. Jest to wyraźne repozycjonowanie marki, które ma za zadanie lepiej opowiedzieć o tym, jaka Wonga rzeczywiście jest i gdzie leżą jej największe przewagi konkurencyjne - opisuje Sylwia Drejer-Cichucka, członek zarządu Wonga Polska.
Piotr Fronczewski reklamuje „pożyczanie na poziomie"
Akcja jest realizowana pod hasłem „Pożyczanie na poziomie”, występuje w niej aktor Piotr Fronczewski. - W naszych dotychczasowych działaniach komunikacyjnych akcentowaliśmy, że Wonga udziela pożyczek w oparciu o szybki, przystępny proces w 100 proc. online. Z tego jesteśmy znani i bez wątpienia cały czas jest to nasz istotny wyróżnik - zaznacza Robert Droździkowski, dyrektor działu ds. zarządzania marką w Wonga Polska.
- Jednak chcąc udzielać pożyczek na dłuższe okresy i większe kwoty powinniśmy w większym stopniu zadbać o komfort naszych klientów wynikający z wiązania się z nami na dłużej. Dlatego w nowym spocie wizerunkowym pokazujemy się trochę z innej strony i akcentujemy te wartości, które były dla nas ważne od początku istnienia Wonga w Polsce, takie jak: uczciwość, przewidywalność i wiarygodność. Są to wartości wspólne dla Wonga i Piotra Fronczewskiego. Żeby nie pozostać jednak na poziomie ogólnych wartości, kampanię wizerunkową uzupełniamy spotami produktowymi. Pokazujemy w nich, że warto się z nami wiązać na dłużej, bo mamy cały wachlarz rozwiązań, które ułatwiają spłacanie rat w przyszłości np. bezkosztowa przerwa w spłacie, możliwość odroczenia spłaty raty - opisuje Droździkowski.
To pierwsza kampania Wongi od Heart & Brain
Akcja obejmuje 0-sekundowy spot wizerunkowy oraz trzy 15-sekundowe spoty produktowe (promują bezkosztową przerwę w spłacie pożyczki, jedną ratę gratis i opcję spłaty raty o 7 dni).
Działania są realizowane w telewizji (TVP1, TVP2, Polsat, TVN i ponad 60 kanałów tematycznych) oraz internecie (reklamy display i wideo m.in. na WP, Onet.pl, o2.pl, Allegro, OLX i w serwisach tematycznych, emailingi).
Jednocześnie odświeżono serwis internetowy Wonga.pl.
Jest to pierwsza kampania, której kreację przygotowała dla Wongi agencja Heart & Brain po wygraniu niedawnego przetargu. Poprzednio obsługą Wongi w tym zakresie zajmowała się agencja Unlimited, przez ostatnie dwa lata w reklamach firmy występowali członkowie kabaretu Formacja Chatelet.
Nowe spoty nakręcił Michał Dąbal, a wyreżyserował Antoni Nykowski. Produkcją zajął się dom produkcyjny Papaya Films.
Za zakup i optymalizację mediów odpowiadają agencje mediowe iProspect (internet) oraz Starcom (telewizja).
Piotr Fronczewski na początku br. wspólnie z youtuberem ReZim wystąpił w kampanii Coca-Coli. Natomiast od dwóch lat reklamuje piwo Dębowe.
Wonga przejęta przez Kruka
Na początku maja umowę kupna 100 proc. udziałów spółki Wonga.pl zawarła firma windykacyjna Kruk. Zapłaciła 97 mln zł.
Jednocześnie poinformowano, że Wonga, działająca w Polsce od 2012 roku, udzieliła dotąd u nas przeszło 1,5 mln pożyczek, które wzięło ponad 1,1 mln klientów. Sprzedaż pożyczek ratalnych stanowi 90 proc. działalności firmy.
- Poprzez inwestycję Kruk wejdzie w zupełnie nowy dla siebie kanał sprzedaży pożyczek w stu procentach online - podkreślił w połowie marca Piotr Krupa, prezes Kruka. - Biznes Wongi jest innowacyjny i efektywny, ale planujemy tę inwestycję przede wszystkim z uwagi na polski zespół, który go prowadzi. W ciągu siedmiu lat działalności w Polsce, stworzył on jedną z najbardziej rozpoznawalnych i uznanych marek consumer finance - dodał.
Dołącz do dyskusji: Wonga z nową ofertą, Piotr Fronczewski reklamuje „pożyczanie na poziomie” (wideo)