SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wszystkie dzienniki regionalne straciły w 2015 roku. Liderem „Gazeta Pomorska”

W 2015 roku pozycja lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych należała do „Gazety Pomorskiej”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Kurier Poranny”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w 2015 roku wyniosła 40 778 egz., czyli o 8,92 proc. mniej niż w poprzednim roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W 2014 roku tytuł ten zajmował miejsce drugie.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z kolei na drugą lokatę spadł „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,56 proc. do 39 513 egz.

Ostatnią pozycję podium zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w 2015 roku wyniosła 29 785 egz., po spadku o 8,49 proc.

Tuż za podium uplasował się „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Średni wynik tego tytułu to 28 415 egz., po spadku o 10,66 proc.

Natomiast najwięcej stracił „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa), który w rankingu był 22. Średni roczny wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 16,88 proc. i ostatecznie wyniósł 5 333 egz.

ZKDP

rok

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gazeta Pomorska

46 541

41 409

40 778

51 224

45 447

44 773

Polska Dziennik Zachodni

56 337

39 741

39 513

62 455

45 437

45 188

Polska Głos Wielkopolski

38 616

29 789

29 785

41 405

32 554

32 550

Express Ilustrowany

37 402

28 619

28 415

40 566

31 815

31 805

Dziennik Bałtycki

32 194

24 127

24 080

34 385

27 055

26 996

Dziennik Łódzki

32 398

22 830

22 665

35 381

25 322

25 322

Głos - Dziennik Pomorza

28 985

22 955

22 472

30 833

24 904

24 380

Gazeta Lubuska

24 398

20 136

20 103

27 391

22 856

22 410

Echo Dnia

26 726

20 739

19 403

29 883

23 102

21 471

Dziennik Polski

26 583

19 110

18 833

29 062

21 425

21 211

Polska Gazeta Krakowska

23 683

16 856

16 696

25 388

18 555

18 308

Polska Gazeta Wrocławska

23 408

16 428

16 295

25 839

18 357

18 018

Gazeta Codzienna Nowiny

21 668

15 900

15 889

24 860

18 435

18 383

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

21 941

15 161

14 456

25 042

17 137

16 751

Nowa Trybuna Opolska

19 969

15 878

14 321

22 507

18 398

16 230

Nowości Gazeta Pomorza i Kujaw

17 152

12 856

12 646

19 447

14 206

13 827

Kurier Szczeciński

19 752

12 755

11 059

22 635

14 395

12 589

Express Bydgoski

16 419

11 326

11 048

18 669

12 328

11 874

Super Nowości

14 321

8 250

8 250

15 454

9 081

9 081

Dziennik Wschodni

9 898

6 333

6 329

10 597

7 279

7 271

Gazeta Współczesna

8 289

6 584

6 262

10 149

8 272

7 530

Kurier Poranny

6 984

5 662

5 333

8 556

7 066

6 416

Polska Kurier Lubelski

7 663

4 288

4 276

8 193

4 708

4 590

Polska Metropolia Warszawska

10 699

3 911

3 740

11 185

4 024

3 987

Średnia sprzedaż ogółem dzienników regionalnych i lokalnych w latach 2006-2015 (wykres)

Średnia sprzedaż ogółem dzienników regionalnych i lokalnych w 2015 roku (wykres)

W grudniu 2015 roku nowym liderem został „Dziennik Zachodni”, którego średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2014 roku zwiększyła się o 1,55 proc. do 42 118 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu. Tytuł ten awansował z miejsca drugiego.

Na drugie miejsce spadła „Gazeta Pomorska”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 40 028 egz., po spadku o 7,88 proc. Natomiast trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (29 663 egz.; w dół o 8,35 proc.).

Z kolei największy spadek w tym ujęciu odnotowała „Gazeta Współczesna” (Polska Press Grupa) - było to 16,66 proc. do 6 160 egz.

ZKDP

grudzień

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Polska Dziennik Zachodni

59 950

42 269

42 118

58 793

41 618

41 475

Gazeta Pomorska

45 660

40 374

40 028

49 099

43 904

43 453

Polska Głos Wielkopolski

38 395

29 667

29 663

41 568

32 368

32 364

Express Ilustrowany

40 182

31 041

29 041

39 103

30 927

30 927

Polska Dziennik Bałtycki

32 633

23 736

23 700

32 393

24 717

24 665

Polska Dziennik Łódzki

35 120

24 882

22 882

34 388

25 155

25 155

Głos - Dziennik Pomorza

29 392

22 320

22 140

33 834

24 189

23 987

Echo Dnia

27 937

23 354

21 337

30 291

24 575

23 435

Gazeta Lubuska

24 155

19 616

19 608

26 088

21 842

21 519

Dziennik Polski

26 945

18 665

18 413

28 149

20 490

20 087

Polska Gazeta Krakowska

24 018

16 505

16 484

24 748

17 811

17 674

Gazeta Codzienna Nowiny

22 083

16 316

16 303

23 264

17 166

17 157

Polska Gazeta Wrocławska

23 068

16 213

16 105

23 434

17 518

17 276

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

21 757

14 318

14 104

24 334

15 609

15 580

Nowa Trybuna Opolska

20 252

15 679

14 082

23 161

18 867

15 804

Nowości - Dziennik Toruński

16 643

12 921

12 882

18 365

13 570

13 172

Express Bydgoski

15 549

11 232

11 209

17 500

11 855

11 392

Kurier Szczeciński

18 157

11 783

10 709

19 498

13 070

11 353

Super Nowości

13 540

8 057

8 057

14 627

8 551

8 551

Dziennik Wschodni

10 179

6 338

6 334

10 085

6 726

6 726

Gazeta Współczesna

8 654

6 163

6 160

9 819

8 237

7 391

Kurier Poranny

7 176

5 216

5 175

8 409

6 798

6 162

Polska Kurier Lubelski

7 857

4 322

4 322

8 380

5 133

4 961

Polska Metropolia Warszawska

10 311

3 954

3 489

10 903

4 049

3 646

 

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Wszystkie dzienniki regionalne straciły w 2015 roku. Liderem „Gazeta Pomorska”

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tytuł konstruował mistrz dziennikarstwa.
Z tytułu wynika, że najwięcej straciła "GP".
0 0
odpowiedź
User
ada
Polska Warszawa to jakas kpina..
0 0
odpowiedź
User
Głos Wielkopolski
Na przykładzie Głosu Wielkopolskiego, bardzo dobrze widać jaka degrengolada "dziennikarstwa" tam się usadowiła i trwa ! Mówić wprost,tamtejsi"dziennikarze" trzymają się koryta i kwiczą .
Głos Wielkopolski , najstarszy dziennika i jedyny w tym regionie co idzie w samym Poznaniu. Jednak biada temu, kto by chciał się czegoś dowiedzieć co dzieje się w tym regionie czy samym mieście ! Mało że informacji lokalny jest tam tyle co kot na płakał, to jeszcze są one denne . Dla przykładu w dzile sportowym o sporcie lokalnym można sobie jedynie poczytać o klubie z ul. Bułgarskiej i to wszystko w temacie . Cała reszta to "wierszówki" walone z kanałów tv ! Temat jest szeroki i głęboki , ale nawet szersze jego przedstawienie ,nic nie pomoże gdyż kiszący się w tej padającej gazecinie "dziennikarze" to głównie stara niereformowalna gwardia medialnego pierdzenia w stołki redakcyjne ! Aha na koniec, to nie internet odbiera czytelników prasie generalnie ,ale to prasa wywaliła całe pokolenie do internetu , które już nigdy nie sięgnie po prasę ....taka prasę !
0 0
odpowiedź