Wszystkie dzienniki regionalne straciły w 2015 roku. Liderem „Gazeta Pomorska”
W 2015 roku pozycja lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych należała do „Gazety Pomorskiej”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Kurier Poranny”.
Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w 2015 roku wyniosła 40 778 egz., czyli o 8,92 proc. mniej niż w poprzednim roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W 2014 roku tytuł ten zajmował miejsce drugie.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z kolei na drugą lokatę spadł „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,56 proc. do 39 513 egz.
Ostatnią pozycję podium zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w 2015 roku wyniosła 29 785 egz., po spadku o 8,49 proc.
Tuż za podium uplasował się „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Średni wynik tego tytułu to 28 415 egz., po spadku o 10,66 proc.
Natomiast najwięcej stracił „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa), który w rankingu był 22. Średni roczny wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 16,88 proc. i ostatecznie wyniósł 5 333 egz.
rok |
||||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gazeta Pomorska |
46 541 |
41 409 |
40 778 |
51 224 |
45 447 |
44 773 |
Polska Dziennik Zachodni |
56 337 |
39 741 |
39 513 |
62 455 |
45 437 |
45 188 |
Polska Głos Wielkopolski |
38 616 |
29 789 |
29 785 |
41 405 |
32 554 |
32 550 |
Express Ilustrowany |
37 402 |
28 619 |
28 415 |
40 566 |
31 815 |
31 805 |
Dziennik Bałtycki |
32 194 |
24 127 |
24 080 |
34 385 |
27 055 |
26 996 |
Dziennik Łódzki |
32 398 |
22 830 |
22 665 |
35 381 |
25 322 |
25 322 |
Głos - Dziennik Pomorza |
28 985 |
22 955 |
22 472 |
30 833 |
24 904 |
24 380 |
Gazeta Lubuska |
24 398 |
20 136 |
20 103 |
27 391 |
22 856 |
22 410 |
Echo Dnia |
26 726 |
20 739 |
19 403 |
29 883 |
23 102 |
21 471 |
Dziennik Polski |
26 583 |
19 110 |
18 833 |
29 062 |
21 425 |
21 211 |
Polska Gazeta Krakowska |
23 683 |
16 856 |
16 696 |
25 388 |
18 555 |
18 308 |
Polska Gazeta Wrocławska |
23 408 |
16 428 |
16 295 |
25 839 |
18 357 |
18 018 |
Gazeta Codzienna Nowiny |
21 668 |
15 900 |
15 889 |
24 860 |
18 435 |
18 383 |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski |
21 941 |
15 161 |
14 456 |
25 042 |
17 137 |
16 751 |
Nowa Trybuna Opolska |
19 969 |
15 878 |
14 321 |
22 507 |
18 398 |
16 230 |
Nowości Gazeta Pomorza i Kujaw |
17 152 |
12 856 |
12 646 |
19 447 |
14 206 |
13 827 |
Kurier Szczeciński |
19 752 |
12 755 |
11 059 |
22 635 |
14 395 |
12 589 |
Express Bydgoski |
16 419 |
11 326 |
11 048 |
18 669 |
12 328 |
11 874 |
Super Nowości |
14 321 |
8 250 |
8 250 |
15 454 |
9 081 |
9 081 |
Dziennik Wschodni |
9 898 |
6 333 |
6 329 |
10 597 |
7 279 |
7 271 |
Gazeta Współczesna |
8 289 |
6 584 |
6 262 |
10 149 |
8 272 |
7 530 |
Kurier Poranny |
6 984 |
5 662 |
5 333 |
8 556 |
7 066 |
6 416 |
Polska Kurier Lubelski |
7 663 |
4 288 |
4 276 |
8 193 |
4 708 |
4 590 |
Polska Metropolia Warszawska |
10 699 |
3 911 |
3 740 |
11 185 |
4 024 |
3 987 |
Średnia sprzedaż ogółem dzienników regionalnych i lokalnych w latach 2006-2015 (wykres)
Średnia sprzedaż ogółem dzienników regionalnych i lokalnych w 2015 roku (wykres)
W grudniu 2015 roku nowym liderem został „Dziennik Zachodni”, którego średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2014 roku zwiększyła się o 1,55 proc. do 42 118 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu. Tytuł ten awansował z miejsca drugiego.
Na drugie miejsce spadła „Gazeta Pomorska”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 40 028 egz., po spadku o 7,88 proc. Natomiast trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (29 663 egz.; w dół o 8,35 proc.).
Z kolei największy spadek w tym ujęciu odnotowała „Gazeta Współczesna” (Polska Press Grupa) - było to 16,66 proc. do 6 160 egz.
ZKDP |
grudzień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Polska Dziennik Zachodni |
59 950 |
42 269 |
42 118 |
58 793 |
41 618 |
41 475 |
Gazeta Pomorska |
45 660 |
40 374 |
40 028 |
49 099 |
43 904 |
43 453 |
Polska Głos Wielkopolski |
38 395 |
29 667 |
29 663 |
41 568 |
32 368 |
32 364 |
Express Ilustrowany |
40 182 |
31 041 |
29 041 |
39 103 |
30 927 |
30 927 |
Polska Dziennik Bałtycki |
32 633 |
23 736 |
23 700 |
32 393 |
24 717 |
24 665 |
Polska Dziennik Łódzki |
35 120 |
24 882 |
22 882 |
34 388 |
25 155 |
25 155 |
Głos - Dziennik Pomorza |
29 392 |
22 320 |
22 140 |
33 834 |
24 189 |
23 987 |
Echo Dnia |
27 937 |
23 354 |
21 337 |
30 291 |
24 575 |
23 435 |
Gazeta Lubuska |
24 155 |
19 616 |
19 608 |
26 088 |
21 842 |
21 519 |
Dziennik Polski |
26 945 |
18 665 |
18 413 |
28 149 |
20 490 |
20 087 |
Polska Gazeta Krakowska |
24 018 |
16 505 |
16 484 |
24 748 |
17 811 |
17 674 |
Gazeta Codzienna Nowiny |
22 083 |
16 316 |
16 303 |
23 264 |
17 166 |
17 157 |
Polska Gazeta Wrocławska |
23 068 |
16 213 |
16 105 |
23 434 |
17 518 |
17 276 |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski |
21 757 |
14 318 |
14 104 |
24 334 |
15 609 |
15 580 |
Nowa Trybuna Opolska |
20 252 |
15 679 |
14 082 |
23 161 |
18 867 |
15 804 |
Nowości - Dziennik Toruński |
16 643 |
12 921 |
12 882 |
18 365 |
13 570 |
13 172 |
Express Bydgoski |
15 549 |
11 232 |
11 209 |
17 500 |
11 855 |
11 392 |
Kurier Szczeciński |
18 157 |
11 783 |
10 709 |
19 498 |
13 070 |
11 353 |
Super Nowości |
13 540 |
8 057 |
8 057 |
14 627 |
8 551 |
8 551 |
Dziennik Wschodni |
10 179 |
6 338 |
6 334 |
10 085 |
6 726 |
6 726 |
Gazeta Współczesna |
8 654 |
6 163 |
6 160 |
9 819 |
8 237 |
7 391 |
Kurier Poranny |
7 176 |
5 216 |
5 175 |
8 409 |
6 798 |
6 162 |
Polska Kurier Lubelski |
7 857 |
4 322 |
4 322 |
8 380 |
5 133 |
4 961 |
Polska Metropolia Warszawska |
10 311 |
3 954 |
3 489 |
10 903 |
4 049 |
3 646 |
Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie dzienniki regionalne straciły w 2015 roku. Liderem „Gazeta Pomorska”
Głos Wielkopolski , najstarszy dziennika i jedyny w tym regionie co idzie w samym Poznaniu. Jednak biada temu, kto by chciał się czegoś dowiedzieć co dzieje się w tym regionie czy samym mieście ! Mało że informacji lokalny jest tam tyle co kot na płakał, to jeszcze są one denne . Dla przykładu w dzile sportowym o sporcie lokalnym można sobie jedynie poczytać o klubie z ul. Bułgarskiej i to wszystko w temacie . Cała reszta to "wierszówki" walone z kanałów tv ! Temat jest szeroki i głęboki , ale nawet szersze jego przedstawienie ,nic nie pomoże gdyż kiszący się w tej padającej gazecinie "dziennikarze" to głównie stara niereformowalna gwardia medialnego pierdzenia w stołki redakcyjne ! Aha na koniec, to nie internet odbiera czytelników prasie generalnie ,ale to prasa wywaliła całe pokolenie do internetu , które już nigdy nie sięgnie po prasę ....taka prasę !