Wszystkie miesięczniki podróżnicze na minusie, najwięcej stracił „Voyage”
W styczniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w styczniu 2016 roku wyniosła 30 020 egz. Była ona o 21,44 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 20 050 egz., po spadku w skali roku o 17,18 proc. Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,89 proc. i uplasował się na poziomie 8 312 egz.
Z kolei najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 31,10 proc. i wyniosła zaledwie 4 189 egz. Tytuł ten prawdopodobnie zniknie z rynku.
ZKDP | styczeń | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 43 200 | 30 227 | 30 020 | 66 900 | 38 211 | 38 211 |
NG Traveler | 31 000 | 20 050 | 20 050 | 35 800 | 24 209 | 24 209 |
Podróże | 22 700 | 9 512 | 8 312 | 22 500 | 10 179 | 8 927 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 13 987 | 5 339 | 4 189 | 24 000 | 9 836 | 6 080 |
W styczniu 2016 roku w porównaniu do grudnia 2015 roku wszystkie tytuły odnotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał magazyn „NG Traveler” - było to 21,66 proc.
ZKDP | miesiąc | |||||
Wirtualnemedia.pl | styczeń 2016 | grudzień 2015 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 43 200 | 30 227 | 30 020 | 43 000 | 29 732 | 29 697 |
NG Traveler | 31 000 | 20 050 | 20 050 | 30 500 | 16 481 | 16 481 |
Podróże | 22 700 | 9 512 | 8 312 | 23 000 | 9 123 | 7 883 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 13 987 | 5 339 | 4 189 | 15 000 | 4 989 | 3 989 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie miesięczniki podróżnicze na minusie, najwięcej stracił „Voyage”