Wydatki na reklamę Luty 2004
W lutym spadły wydatki na reklamę w mediach
Wydatki na reklamę w Telewizji wyniosły 439 996 067 zł, tj. około 80 mln zł więcej (+22%) w porównaniu do miesiąca poprzedniego i o ponad 20 mln złotych (-4,3%) mniej niż w lutym 2003 roku. Tradycyjnie w pierwszych miesiącach roku obserwujemy wzrost wydatków w telewizji - jednak tegoroczny wzrost był niższy od średniej z ostatnich 8 lat (średnia 31,1%) - wynika z danych firmy Expert Monitor.
Przychody Radia wzrosły o ponad 8 mln złotych (+14%) w stosunku do stycznia i wyniosły 71 273 747 zł. Wzrost wydatków w Radiu, w stosunku do lutego 2003, to około 15 mln zł (+26,8%). Średni wzrost wydatków tego medium pomiędzy styczniem, a lutym za ostatnie 8 lat wynosi 17%, więc i w przypadku tego medium znajdujemy się poniżej średniej.
Luty był miesiącem wzrostu przychodów Gazet ogólnopolskich i regionalnych. Wydatki wzrosły o około 8 mln zł (+7,3%) w stosunku do poprzedniego miesiąca i wyniosły 116 445 039 zł. Zanotowaliśmy duży, ponad 24,1%, wzrost wydatków w porównaniu z lutym 2003, jednak wzrost ten w dużej części wynika z rozszerzania monitoringu.
Rynek Magazynów osiągnął przychód w wysokości 120 082 088 zł. W styczniu wydano o ponad 14 mln zł mniej (wzrost +13,5%). W porównaniu do lutego 2003 wydatki wzrosły o ponad 25 mln zł (+27,1%). Tak dobry wynik częściowo jest skutkiem zwiększenia ilości monitorowanych tytułów. Należy zaznaczyć, że Magazyny jako jedyne medium zanotowały wyższą od ośmioletniej średniej dynamikę zmian styczeń-luty (średnia 4,6%).
Opracowano na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów.
Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę Luty 2004