Zenith: Wydatki na reklamę sprzętu AGD wzrosną w tym roku o 13 proc.
Globalne wydatki reklamowe w kategorii sprzętu AGD wzrosną w tym roku o 13 proc., głównie dzięki ożywieniu w branży budowlano-- remontowej - wynika z najnowszego raportu agencji mediowej Zenith (Publicis Groupe). W 2023 roku przekroczą poziom wydatków z sprzed pandemii o 24 proc., a udział digitalu wzrośnie z 55 proc. w 2020 roku do 57 proc.w 2023 roku.
Według prognoz agencji mediowej Zenith, wzrost wydatków na reklamę na 12 kluczowych rynkach świata w kategorii sprzętu AGD wyniesie w 2021 roku 12,6 proc. i będzie wyższy niż wzrost reklamy ogółem, który szacowany jest w analogicznym okresie na 11,5proc.
Eksperci Zenitha wskazują, że zaoszczędzone na wyjazdach wakacyjnych z powodu lockdownu pieniądze konsumenci przeznaczają na zakup urządzeń dużego i małego AGD, w szczególności kuchenek, pralek, zmywarek i klimatyzatorów.
Pomimo złagodzenia restrykcji związanych z koronawirusem, Zenith przewiduje, że konsumenci nadal będą poświęcać więcej czasu i środków finansowych na domy i mieszkania niż przed pandemią i prognozuje wzrost wydatków na reklamę sprzętu AGD na poziomie 6% proc. w skali roku w latach 2022 i 2023.
5,6 mld dolarów w 2023 roku, ponad połowa na internet
Według Zenitha globalne wydatki na reklamę marek AGD wzrosną z 4,4 mld dolarów w 2020 roku do 5 mld dolarów w 2021 roku, znacznie przekraczając poziom 4,5 mld dolarów wydanych w 2019 roku jeszcze przed pandemią. Do 2023 roku wydatki reklamowe osiągną 5,6 mld dolarów.
W 2020 roku reklama w kanale digital stanowiła 55 proc.światowych wydatków na reklamę sprzętu AGD w porównaniu z 51 proc.w roku 2019. Internet wykorzystywany jest m.in. do budowania wizerunku marek - głównie z wykorzystaniem wideo online, reklamy natywnej i mediów społecznościowych.
Wciąż istotnym kanałem budowania wizerunku marek AGD, uzupełnianym przez działania prowadzone w OOH jest telewizja. W 2020 roku 29 proc. budżetów marek AGD zostało ulokowanych właśnie w telewizji, w porównaniu do średnich rynkowych inwestycji w tym kanale na poziomie 24 proc..
W reklamę OOH branża AGD zainwestowała w 2020 roku 7 proc. swoich wydatków, a średnia rynkowych inwestycji w ten kanał wynosiła 4 proc.. Zenith prognozuje, że w latach 2020-2023 wydatki marek sprzętu gospodarstwa domowego na reklamę OOH będą rosły o 8 proc. rocznie.
- Rynek, na którym działają marki AGD jeszcze nigdy nie był tak wymagający i złożony. Składają się na to zwiększony popyt i rosnący udział oraz znaczenie technologii cyfrowych w połowie i dolnej części lejka sprzedażowego, a także presja związana z dostarczaniem doświadczeń bezpośrednio do konsumenta - powiedział Drew Erskine, global strategy lead, Zenith. - Skuteczne budowanie marek na dłuższą metę będzie wymagało zwinnych strategii reklamowych często opartych na digitalu, zbalansowanych pod względem skali dotarcia, a konwersją intencji zakupowej na finalną decyzję.
Najsilniej rosną Indie i Rosja
Zenith prognozuje, że reklama sprzętu AGD będzie się rozwijać szczególnie szybko w Indiach i Rosji, które w latach 2020-2023 będą rosły średnio o odpowiednio 18 proc. i 16 proc. rocznie.
W Australii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i USA prognozowany roczny wzrost dla tej branży wyniesie od 9 proc.do 14 proc. w latach 2020-2023.
Najniższy wzrost inwestycji w reklamę AGD, który w latach 2020-2023 wyniesie od 0 proc. do 4 proc., spodziewany jest w krajach o dojrzałej gospodarce: Niemczech, Szwajcarii i Włoszech.
Dołącz do dyskusji: Zenith: Wydatki na reklamę sprzętu AGD wzrosną w tym roku o 13 proc.