Wysoki wzrost na brazylijskim rynku e-commerce
Brazylijscy konsumenci wydadzą w bieżącym roku w sieci 8,5 miliarda realów brazylijskich RLB (5,9 miliarda amerykańskich dolarów).
To o 2,2 miliarda RLB więcej niż w roku ubiegłym - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na najnowszą edycję raportu firmy e-bit o nazwie 'Web Shoppers'.
Rynek e-commerce, podobnie jak wiele innych internetowych czynności, dojrzewa w Brazylii w szybkim tempie. Między 2001 a 2007 rokiem dochody na tym rynku zwiększyły się tam ponad dziesięciokrotnie. Wzrost ten jest bezpośrednio powiązany z szybko rosnącą liczbą Brazylijczyków robiących zakupy w sieci.
Z kolei z badania przeprowadzonego w kwietniu bieżącego roku przez firmy AméricaEconomía i Visa wynika, że 55 procent brazylijskich respondentów uważa, iż robienie zakupów przez internet jest bezpieczne.
To jednak niższy wskaźnik w porównaniu z wieloma innymi krajami Ameryki Łacińskiej, takimi jak Wenezuela (72 procent), Kostaryka i Gwatemala (po 69 procent), Meksyk i Panama (po 67 procent), Chile (66 procent), Ekwador (64 procent), Argentyna i Urugwaj (po 60 procent), Kolumbia (58 procent) czy Boliwia (56 procent).
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Wysoki wzrost na brazylijskim rynku e-commerce