Wystartował AOL.pl
Poczta, komunikator, dział Foto, Video, Winamp zaoferował nastarcie uruchomiony oficjalnie w środę portal AOL.pl. Dostępny jestrównież serwis wiadomości zawierający m.in. informacje sportowe i zżycia gwiazd. Sprzedażą reklam zajmie się ARBOmedia. AOL nieotworzy biura w Polsce.
Dana Dunne, CEO AOL Europe oficjalnie uruchomił wczoraj polskąwersję portalu AOL. Polska jest kolejnym po Austrii, Francji,Niemczech, Włoszech, Holandii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii iWielkiej Brytanii, krajem europejskiej ekspansji AOL. To końcabieżącego roku AOL planuje uruchomić podobny serwis w Belgii. Do2009 ma obsługiwać łącznie 17 różnych europejskich krajów, costanowi ok. 95 proc. rynku.
- W Polsce już niemal 50 proc. gospodarstw domowych posiadadostęp do internetu. Z tego około 80 proc. posiada internetszerokopasmowy. Uważamy, że jest to odpowiednia chwila, abyzaoferować nasze usługi - mówił wczoraj Dana Dunne, CEO AOLEurope.
- Jako spółka internetowa, której głównym źródłem dochodu sąreklamy, uważamy, że Polska oferuje ogromne możliwości rozwoju.Rynek rośnie tu szybciej niż w Stanach Zjednoczonych. Wedługwszelkich prognoz wydatki na reklamę w internecie będą co rokurosnąć w tempie 23 procent aż do roku 2011, kiedy to osiągną poziom160 milionów euro. Oznacza to, że rynek w Polsce stanie się drugimpod względem tempa wzrostu oraz dziesiątym pod względem wielkości wEuropie - dodaje.
Sprzedażą reklam na AOL.pl zajmie się sieć ARBOmedia.
AOL (www.aol.pl) oferujebezpłatne konta poczty o nieograniczonej pojemności, komunikatorinternetowy (AIM) umożliwiający czytanie wiadomości offline, usługęAOL Video, AOL Foto (również nieograniczona pojemność) oraz dobrzeznany na naszym rynku odtwarzacz multimedialny Winamp Media Player,z którego korzysta dziś 2 mln osób. Informacja powstanie wewspółpracy z polskimi partnerami. Wiadomości dostarcza PAP, zainformacje z życia gwiazd odpowiada Agora, Filmweb odpowie za kanałfilmowy, a Albireo za serwis horoskopowy. Jak podająprzedstawiciele firmy w przyszłości dodawane będą coraz to nowekanały.
- Łatwość w użyciu, brak ograniczeń i możliwość stosowanianaszych produktów w różnych kombinacjach, mają wyróżniać nas narynku. Na przykład w serwisie zdjęciowym można umieszczać obrazy okażdej rozdzielczości - powiedział Dana Dunne.
- Wszystkie produkty są dostępne w języku polskim, zaś kontentzewnętrzny dostarczą najbardziej wiarygodne podmioty - dodaje ArielEckstein, Business Development AOL Europe.
AOL nie ukrywa, że w przyszłości chce być jednym z głównychgraczy na polskim rynku, ale nie mówi, w jakiej perspektywie czasuzamierza wskoczyć do pierwszej piątki najpopularniejszych serwisów.Nie ujawnia też, jaki jest koszt inwestycji. Wiadomo jedynie, żedomena AOL.pl została odkupiona od spółki Apollo Online zOlkusza.
AOL nie zamierza otwierać biura w Polsce.
- Serwis tworzą ludzie z różnych zakątków świata. Internet niema granic. Wszystkie serwisy europejskie prowadzimy z głównejsiedziby w Londynie. W swoich strukturach mamy też pracowników zPolski - dodaje Dana Dunne.
Wraz z uruchomieniem AOL.pl przewidziano kampanię informacyjną,która zasięgiem obejmie głównie internet.
Dołącz do dyskusji: Wystartował AOL.pl