Z Facebooka znikają sklepy, bo brakuje klientów
Próby zachęcenia użytkowników do kupowania w sklepach na Facebooku nie przynoszą powodzenia.
Agencja Bloomberg podaje, że czterech dużych sprzedawców - Gamestop, Gap, J.C. Penney i Nordstrom - w ciągu ostatniego roku otworzyło, a następnie zamknęło swoje sklepy na Facebooku.
"Istniało ogromne oczekiwanie, że Facebook stanie się nowym celem, miejscem w którym ludzie będą robić zakupy. Ale to było jak próba sprzedania czegoś ludziom podczas gdy ci spotykają się ze znajomymi w barze" - stwierdziła Sucharita Mulpuru, analityk Forrester Research.
Wcześniej Facebook wydawał się być idealnym miejscem dla dokonywania zakupów przez jego ponad 800 milionów członków. Mówiło się nawet, że może zagrozić Amazonowi czy PayPal. Jednak szybkie fiasko sklepów wyżej wymienionych firm pokazuje, że portal nie jest motorem napędowym dla handlu i podaje w wątpliwość jego wartość dla sprzedawców.
Dołącz do dyskusji: Z Facebooka znikają sklepy, bo brakuje klientów